jag har försökt ta bild på den men det är svårt!! bilderna blir helt suddiga. ska testa imorgon igen när jag matar för då kommer den ut och spänner upp ryggfenan för att skydda sin mat.
Freddies två "nano-reefs"
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
-
tack
tyvärr fick jag ingen bild på den när den visar ryggfenan.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
all frysmat (som jag även matar mina sötvattensfiskar med) börjar ta slut. därför hade jag tänkt göra en hemmagjord matröra
köpte en "seafood" påse och lite ishavsräkor idag. i påsen finns bläckfiskarmar, "squid", och musslor. detta + räkorna hade jag tänkt mixa i mixern till mindre bitar (tror det blir som en smet mer än bitar dock
jag smakade på lite stekt squid och bläckfisk för att se hur det smakade helt enkelt. det var riktigt gott! tror jag får köpa en påse till mig också faktiskt
duger det till mig, duger det till fisken!Kommentar
-
Kommentar
-
ja det börjar bli lite ont om plats.
gjorde lite hemmagjord mat igår. bläckfiskarmar, "squid", musslor, ishavsräkor, vitlöksvatten, pellets, och algewafers var ingredienserna. matade lite med det igår och alla djur såg ut till att gilla det. några LPS:er slängde ut tentaklerna direkt och började ätaKommentar
-
-
ja, det blev väldigt bra faktiskt. jag tror det hela kostade runt 50-60 kr och det blev väl 400gram kanske. färdig mat på 30 kuber/100gram kostar 40 kr i djuraffären. detta kommer räcka i några månader för mig så det blir mycket billigare än färdig mat.Kommentar
-
har inte hänt så mycket den senaste månaden. idag fick några koraller byta plats pga att vissa låg för nära varandra.
maten som jag gjorde är väldigt poppis av både fisk och koraller.
har någon korall som jag hade behövt fragga lite. vet inte om jag ska ta med det till malmö auktionen eller inte. risken är ju att det inte finns så många saltisar på plats där och då blir det ju inte sålt.Kommentar
-
har inte hänt så mycket den senaste månaden. idag fick några koraller byta plats pga att vissa låg för nära varandra.
maten som jag gjorde är väldigt poppis av både fisk och koraller.
har någon korall som jag hade behövt fragga lite. vet inte om jag ska ta med det till malmö auktionen eller inte. risken är ju att det inte finns så många saltisar på plats där och då blir det ju inte sålt.MVH macke_fiskKommentar
-
ja, kanske det. får se när och var jag säljer dom. det är förresten 3-4 st av dom där gröna randiga skivanemonerna som förörkat sig så nu har jag några skivor på ställen jag inte vill ha dom.Kommentar
Kommentar