Äntligen! 600L Sydamerika!
Kollaps
X
-
Idag var min bror inne och hjälpte mig att få i sand i karet så nu börjar det äntligen likna något!
Rötterna från mitt gamla kar såg väldigt små ut i det nya, har några till men får se om det räcker.
Tanken är att ha jättevallisneria bakom rötterna till höger,några dragonstones till vänster och någon storbladig växt (tigerlotus?) i mitten . Men är långt ifrån klar så lär hinna ändra mig många gångerKommentar
-
Har du något bra tips på andra spännande kombinationer?Kommentar
-
Ska på en liten roadtrip uppåt landet i helgen och tänkte titta inom Tony i Trollhättan så kanske blir inspirerad därKommentar
-
Kommentar
-
"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Kommentar
-
Kommentar
-
Men finns risk att det kommer komma ett ångestfyllt inlägg på tisdagkväll.
Men om man ska se det postivt så öppnar det ju för ett återbesök senareKommentar
-
Ursäkta att jag kapar tråden men får man sticka in med en fråga...
Vad menar du med att borellii är vek? Är det att den är lite skygg i sällskap med mer framfusiga fiskar eller är den svår att få att överleva.
Anledningen till frågan är att jag har testat två par nu i ett kar tillsammans med enbart guppy och ottisar. Första paret dog efter 2 månader. I det andra paret dog den ena fisken efter 3 månader och den andra lever fortfarande (4 månader plus). Jag försöker hitta orsaker till att de inte klarar sig.
/Mats
Nummer två, de senaste Ap borellii jag har köpt har varit veka och svaga i sig själva, lite typ Fjärilsciklider. De bara tynar bort utan någon orsak. Dessutom är de flesta som finns till salu numera inte rena utan avelsformer, för det mesta "opal" om jag inte minns fel. Verkar vara korsade så att livslängen har förkortatts?Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Det som fungerar är Bågciklider och de större av släktet Dicrossus. Dicrossus filamentosus är dock inget att satsa på, de tycker inte om sällskap av större fiskar.
Jag har fortfarande kvar Bågciklider i mitt kar från de jag köpte våren 2009, jag vet inte vilken generation som simmar runt numera. Men en sak är klar, det finns ingen dvärgciklid som är så duktig på att dra upp yngel i ett akvarium med yngelrövare som de är.
Dicrossus maculatus trivs dock utmärk i det varma vattnet, men räkna inte med att eventuell rom utvecklas.
En film på mina Dicrossus maculatus i Diskus sällskap, de vaktar rom som inte syns på filmen.
Senast redigerad av c90368; 28 July 2011, 22:42.Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Nummer ett, den är vek och skygg i sällskap med andra mer framfusiga Ap.
Nummer två, de senaste Ap borellii jag har köpt har varit veka och svaga i sig själva, lite typ Fjärilsciklider. De bara tynar bort utan någon orsak. Dessutom är de flesta som finns till salu numera inte rena utan avelsformer, för det mesta "opal" om jag inte minns fel. Verkar vara korsade så att livslängen har förkortatts?
I mitt stora kar har jag kört kakaduor utan problem. De har ynglat 2-3 gånger och 2-3 stycken har klarat sig till vuxen storlek varje gång trots att jag endast matat med flingor och frysfoder så de vet jag funkar. Nu är väl iofs kakaduor de enklaste att lyckas med.
Nu ska jag inte störa mer med mina problem i denna tråd...450 L SA
80 L SAKommentar
Kommentar