750L och 600L blir 1800L

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

Ursprungligen postat av ettfettbranamn
    Tack min gode man! Inte som i uttrycket utan som i att jag behöver en av kommunen utsedd god man som håller i min ekonomi och fattar viktiga beslut åt mig.. :S

För att återgå till det viktiga har jag funderat ut hur vi ska stockholma oss som bäst.. vi ska sätta oss på soliga söder runt duvnäsgatan och titta på hipsters.. metrosexuella och välutbildade men arbetslösa betahanar från linköping och katrineholm som förverkligar sig själva genom att parodisera sig själva.. ingen har råd att egentligen bo där så de hamnar i ett andrahandskollektiv (2a) där de har nära till "trädgårn".. allt detta för att kunna ligga med 19åriga tjejer som gör en malplacerad och naiv ultraliberal vänsterrevolt.. de å andra sidan handlar svindyra, utdaterade plagg på second hand och lägger ner oroväckande mycket energi på att se ut som att de inte gör det och ligger med vad de uppfattar som bohemer.. bohem = 30+, från linköping, livsstidsstudent, säger sig jobba med media och varit i tyskland 2ggr..

Stockholm i mitt hjääääärta, låt mig beskjuta dig nu!
    Haha! Stockholm skiljer sig inte mycket från Karlstad med andra ord.

Men, nu ska vi inte snyta fokus från ditt kar och Joz´s tankar om hur det ser ut i övriga världen hade kanske stämt, om nu inte bilarna uppgraderats från de nyhetsinslag som fortfarande spelas upp i repris från byns enda tv.

Jag retar mig lite på att inte den här tråden får mer uppmärksamhet, det samtalas inte om fisk eller vad du ska ha för grönt eller vad du ska ha för botten, allt sådant vädras ju alltid i alla andra trådar. Du är ju liksom vårt fönster in i den här världen och hela grejen med tråden är fantastisk.

Vad ska simma i, nu ställer vi frågan konkret så att alla som öppnar tråden kan öppna google på samma gång. Tigerfisk lär det ju bli, men vad mer? Plattfisk med tanke på bottenytan? Det här kanske finns med i tråden, isåfall får jag hänvisa till taskiga gener, det bor ju inte jättemycket folk här liksom
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

"Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

Kommentar

• ettfettbranamn
      • December 2010
      • 3424

Precis på samma sätt som carola och frank andersson är ett sveriges mediafönster in i galenskapen.. en inblick folk inte ville ha.. allvarligt talat är det ju inte alla som har intresset.. jag är ju sällan inne och kommenterar folks 56-liters heller så det är väl jämnt skägg..

Besättningen blir

1 nilborre
      2 potamotrygon pearl
      1 potamotrygon motoro
      4 datnioides microlepis
      1 datnioides campbelli
      1 eldål
      1 merodontus tigrinus
      1 enögd och långsamväxande silverarowana
      2 florida gars
      Kanske en sclerophages formosus (rtg)
      L191
      L330
      L95
      3 pimelodus ornatus
      1 channa lucius
      Lite småfisk
      Kanske en svart rocka beroende på hur trisslotterna behandlar mig..

Tanken är att borra modulerna och fästa in lite kolplantor och anubias, sen ska jag även proppa upp en spaljé i taket så min fina 300meters gullranka kan klättra ut i rummet via taket.. jag har också en 1,2m hög monstrea som ska få plats.. som prio 13 har jag också att tigga till mig en lian från fjärilshuset som jag tänkte försöka odla orkidéer på..

Hur mycket av fiskarna som faktiskt blir kvar märker vi beroende på hur fort de vill växa hos mig..
      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

Normaliseringsprocessen..
      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

Kommentar

• macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

Jag är sugen på att se hur det det ut när du har fått i fiskarna .
        MVH macke_fisk

Kommentar

• ettfettbranamn
          • December 2010
          • 3424

Jag med..

Kommentar

• AffeAlien
            • December 2011
            • 655

Läste jag något om invignings öl som du skulle bjuda på sen?
            Har bara sett karet stå på sidan i Jimmys garage så skulle va kul att se det med vatten och fiskar i.

Skickat från min GT-I9295 med Tapatalk 4
            Mvh Alf

Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

Kommentar

• ettfettbranamn
              • December 2010
              • 3424

Jadå, finns alltid plats för en till.. du kan jug ta med dig en inflyttnings-zullie..

Kommentar

• billy.g
                • February 2011
                • 45

Jag vill inte vara negativ men kil, nordligaste björnland och 08 kan bli svårt att samordna för en öl haha.. går det ska herr fett med nöje bjuda på öl framför karet till alla som känner sog manade..
                Säg en dag så kommer en Närking också
                www.Rovfisk.se

Kommentar

• jozi81
                  • January 2011
                  • 917

750L och 600L blir 1800L

Precis på samma sätt som carola och frank andersson är ett sveriges mediafönster in i galenskapen.. en inblick folk inte ville ha.. allvarligt talat är det ju inte alla som har intresset.. jag är ju sällan inne och kommenterar folks 56-liters heller så det är väl jämnt skägg..

Besättningen blir

1 nilborre
                  2 potamotrygon pearl
                  1 potamotrygon motoro
                  4 datnioides microlepis
                  1 datnioides campbelli
                  1 eldål
                  1 merodontus tigrinus
                  1 enögd och långsamväxande silverarowana
                  2 florida gars
                  Kanske en sclerophages formosus (rtg)
                  L191
                  L330
                  L95
                  3 pimelodus ornatus
                  1 channa lucius
                  Lite småfisk
                  Kanske en svart rocka beroende på hur trisslotterna behandlar mig..

Tanken är att borra modulerna och fästa in lite kolplantor och anubias, sen ska jag även proppa upp en spaljé i taket så min fina 300meters gullranka kan klättra ut i rummet via taket.. jag har också en 1,2m hög monstrea som ska få plats.. som prio 13 har jag också att tigga till mig en lian från fjärilshuset som jag tänkte försöka odla orkidéer på..

Hur mycket av fiskarna som faktiskt blir kvar märker vi beroende på hur fort de vill växa hos mig..
                  Blir mer än grymt!
                  Hur stor är Nilen nu? Dom växer ju inte datssakta, men inte heller silverarofort...
                  Tror min passerat 20, äter från handen

Kommentar

• ettfettbranamn
                    • December 2010
                    • 3424

Ursprungligen postat av billy.g
                    Säg en dag så kommer en Närking också
                    Åh jävlar.. nu får jag duka med finporslinet och niga vackert när det ringer på dörren..

Jag återkommer med dag men jag tror jozi styr just denna gång.. har du vägarna förbi väntar självklart kaffe om det är så..

Kommentar

• ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

Ursprungligen postat av jozi81
                      Blir mer än grymt!
                      Hur stor är Nilen nu? Dom växer ju inte datssakta, men inte heller silverarofort...
                      Tror min passerat 20, äter från handen
                      22kanske..k troots pellets.. har dock problem med keonisk gälmask (eller något med linnande symptom) so. Jag inte får bukt med men jag hoppas fixa med hjälp av något högre ph och stabilare vattrns i stora kareg.. växer göt han men inte som man väntat sig av en fisk med den öotentiwlla slutvikten..

Hmm.. vackert inlägg ser jag nu.. skyller det på tess, marcus och johan (exiton) lch helt ok tequila..

Kommentar

• AffeAlien
                        • December 2011
                        • 655

Sv: 750L och 600L blir 1800L

Jadå, finns alltid plats för en till.. du kan jug ta med dig en inflyttnings-zullie..
                        Tyvärr dog den när jag var på semester.... men fei fengen lever. :P

Mvh Alf

Kommentar

• ettfettbranamn
                          • December 2010
                          • 3424

Shit vad tråkigt.. beklagar verkligen! Har en egen kom jag på.. 35+

Kommentar

• jozi81
                            • January 2011
                            • 917

750L och 600L blir 1800L

22kanske..k troots pellets.. har dock problem med keonisk gälmask (eller något med linnande symptom) so. Jag inte får bukt med men jag hoppas fixa med hjälp av något högre ph och stabilare vattrns i stora kareg.. växer göt han men inte som man väntat sig av en fisk med den öotentiwlla slutvikten..

Hmm.. vackert inlägg ser jag nu.. skyller det på tess, marcus och johan (exiton) lch helt ok tequila..
                            Hahahaa, skriver lika dåligt som Erik den berömde, fast han var inte full som en inlagd gurka iofs... Hoppas ni hade kul!

Kommentar

• AffeAlien
                              • December 2011
                              • 655

Sv: 750L och 600L blir 1800L

Shit vad tråkigt.. beklagar verkligen! Har en egen kom jag på.. 35+
                              Nej jag bara driver... klart den inte dött. Den äter och mår bra med i mitt kar fortfarande.
                              Köpte ju Jimmys fei feng och den måste ju vara dvärgväxt eller nått. Fortfarande bara ca 20cm och runt 6år gammal.

Mvh Alf

Kommentar

• Bichirking
                                • September 2013
                                • 23

750L och 600L blir 1800L

Ja du jonte nu är frågan när ska ja handla bullarna å komma med flyttbrädan?

Sålde ju mitt 720l korv kar idag

Mvh
                                Kakan

Im in space

Kommentar

Arbetssätt...