Ja, det kanske beror på fångsplats? ;D
720 liter SA
Kollaps
X
-
-
Ja jo det handlar nog om individen i fråga men hade varit intressant ifall en viss teknik kanske hjälper till... (;------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbakaKommentar
-
Kommentar
-
Jag känner med dig. Jag har heller ingen annan som är riktigt intresserad av akvaristikens värld så det är bra med internets möjligheter! (;
Om du vill ha en personlig åsikt så skulle jag valt att begränsa mig till antingen diskus eller skalarer. Jag tycker själv att de skulle göra sig bäst med enbart en större grupp av ena än två mindre grupper av båda. Men som sagt det är en smaksak och detta är din burk
Förövrigt en riktigt snygg burk, en av de snyggaste jag sett! Använder därför bland annat ditt kar som inspiration till mitt egna projekt (;
Håller med dig angående diskus och skalarer, jag kommer antagligen enbart att ha en grupp skalarer framöver. Om man inte ska ner i jordätarträsket igen...Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
tycker dina kar är skitfina
jag själv har en macmasterihane som tyvärr nu går ensam då han hade ihjäl den förra honan. jag har gjort om i karet med mycket pinnar, rötter och löv. det är ett 60 liters. när jag ska köpa ny hona tror du då att jag kan köpa 2 eller dom kommer slåss? tänkte fråga för du har ju också macmasteriKommentar
-
När hon kommer hem skall jag börja med att jaga runt henne i hela lägenheten, sen skall jag närma mig försiktigt och darra lite lätt med kroppen. Ingen apistohona verkar ju kunna motstå detta så varför inte utöva samma sak här hemma....Kommentar
-
tycker dina kar är skitfina
jag själv har en macmasterihane som tyvärr nu går ensam då han hade ihjäl den förra honan. jag har gjort om i karet med mycket pinnar, rötter och löv. det är ett 60 liters. när jag ska köpa ny hona tror du då att jag kan köpa 2 eller dom kommer slåss? tänkte fråga för du har ju också macmasteriKommentar
-
OK, gör det något att det även går 8 Pristella Maxillaris i karet?Kommentar
-
De kommer ju ta apistoyngel om de kommer åt. Det gör i princip alla tetror, har inte haft denna så kan inte uttala mig om hur den är men om den kan så kommer de äta yngel. Mamman kommer säkert kunna försvara sina yngel till viss del, så det är nog först när de ger sig ut på lite egna äventyr som de tar slutKommentar
-
Har börjat fundera på min makeover i stora baljan och har till och med gjort lite inköp inför det som komma skall. Testar lite växter som jag inte haft förut, de är bara inne på "test" just nu.
Här i Kalmar är det svårt att få tag på stooora rötter, därför kunde jag inte låta bli nära jag hitta en rejäl pjäs igår. Svårt att se på bilden men den är 80 cm hög och nära metern lång. Tanken är att det ska på en del mossa på denna, tillsammans med anubias och java som jag redan har.
Lägger upp en bild på enchidorus ozelot som jag testar just nu.Kommentar
-
Har börjat fundera på min makeover i stora baljan och har till och med gjort lite inköp inför det som komma skall. Testar lite växter som jag inte haft förut, de är bara inne på "test" just nu.
Här i Kalmar är det svårt att få tag på stooora rötter, därför kunde jag inte låta bli nära jag hitta en rejäl pjäs igår. Svårt att se på bilden men den är 80 cm hög och nära metern lång. Tanken är att det ska på en del mossa på denna, tillsammans med anubias och java som jag redan har.
Lägger upp en bild på enchidorus ozelot som jag testar just nu.Kommentar
-
Tänkte testa en rad olika cryptocoryne för att se vilken jag gillar mest. Vill inte ha för mycket olika plantor i. Sen skall jag testa mossa på roten, någon relativt lätt är tanken men inte javamossa.Kommentar
Kommentar