720 liter SA

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • irwin_fletch
    • April 2009
    • 544

720 baljan ägnar jag inte så mycket tid på just nu. Matning och lite vattenbyten då och då. Fiskarna verkar dock trivas och växer. En del växter har blivit lite yviga, medan somliga tynar bort. Karet får leva sitt eget liv helt enkelt....=)
    Bifogade filer

Kommentar

• MrH
      • October 2010
      • 2825

de är så jäkla läckert alltså. vilket dröm kar!
      MrH ---> 175L SA kub

Kommentar

• solis
        • July 2008
        • 5064

Ja ett sånt hade jag viljat ha hemma
        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

Kommentar

• freddi36
          • December 2010
          • 2882

Härlig anubias-vägg =D

Kommentar

• irwin_fletch
            • April 2009
            • 544

Ursprungligen postat av MrH
            de är så jäkla läckert alltså. vilket dröm kar!
            Ursprungligen postat av solis
            Ja ett sånt hade jag viljat ha hemma
            Ursprungligen postat av freddi36
            Härlig anubias-vägg =D
            Tack, är ganska nöjd med denna setup. Men finns ju alltid saker man vill förändra och förbättra. Nu börjar jag drömma om ett kar som är 70 cm högt. Tycker höjden får ett mäktigt intryck på ett kar.

Kommentar

• MrH
              • October 2010
              • 2825

jag har 2 st sådana en kub på 50*50*70 och en "kub" på 100*60*80 L,B,H.

lilla kuben är den i signaturen och den stora är inte igång än. blir troligen discus så småningom.
              MrH ---> 175L SA kub

Kommentar

• irwin_fletch
                • April 2009
                • 544

Jo tack jag vet. Har spanat in dem... Perfekt för skalarer och diskus. Skaffar jag ett större kar blir det nog 200*70*70. Men detta är inget som är planerat (bara drömmar).

Kommentar

• MrH
                  • October 2010
                  • 2825

å ja går å funderar på vilken färg ja ska välja på discusarna hehe.
                  MrH ---> 175L SA kub

Kommentar

• irwin_fletch
                    • April 2009
                    • 544

Angenämt problem skulle jag vilja påstå Mina favoriter har du längre bak i denna tråd. Gillar väl egentligen alla förutom pigeonvarianterna..

Kommentar

• Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

Ursprungligen postat av irwin_fletch
                      720 baljan ägnar jag inte så mycket tid på just nu. Matning och lite vattenbyten då och då. Fiskarna verkar dock trivas och växer. En del växter har blivit lite yviga, medan somliga tynar bort. Karet får leva sitt eget liv helt enkelt....=)
                      Det här är nog det finaste akvariet i kategorin jag sett faktiskt, det har funnits en del godbitar genom åren men jag tror nog att det är det bästa...
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

"Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

Kommentar

• irwin_fletch
                        • April 2009
                        • 544

Tack, riktigt roligt att du tycker det. Rankar det högt när det kommer från dig, vet att du har sett en hel del....=)

Kommentar

• irwin_fletch
                          • April 2009
                          • 544

När lyset i 720 baljan går ner till endast T8 händer det saker i karet. Av någon anledning så börjar många av mina par att bråka. Värst är det med kurvcikliderna. De blir nästan svarta med strimmor av blått och rött (jättefina), sen attackerar de varandra tills någon ger upp. Skalarerna börjar också gnabbas, likt de gör vid början på leken. Detta händer första minutrarna när lyset går ner. Denna film visar efter 5-10 minuter och då har det lugnat ner sig...

Kommentar

• Mats Bryzell
                            • February 2007
                            • 18959

Ja... det är väl inte så upphetsande med mina kommentarer här (jag skriver ju samma grej gång på gång...), men jag upprepar mig ändå; ditt kar är verkligen en juvel - alltid lika härligt att kolla bilder och filmer!

Kommentar

• irwin_fletch
                              • April 2009
                              • 544

Haha, tröttnar aldrig Mats. Tar åt mig varje gång, så du får gärna fortsätta. Du har ingen tanke om beteendeförändringar vid olika ljus?

Kommentar

• Mats Bryzell
                                • February 2007
                                • 18959

Ursprungligen postat av irwin_fletch
                                Haha, tröttnar aldrig Mats. Tar åt mig varje gång, så du får gärna fortsätta. Du har ingen tanke om beteendeförändringar vid olika ljus?
                                Ang. beteendeförändringar vid olika starkt ljus;... njaaee, jag skall inte påstå att jag har någon klart uttalad idé om detta, men helt klart kan en del fiskar som är undergivna ibland sträcka ut i karet lite mer, och ta för sig på ett annat sätt i någon mån, och jag har märkt att många fiskar, speciellt ciklider, anlägger en mindre stressrelaterad dräkt och färgar ut mer vid dämpad belysning - som om de kände sig lite tryggare och mer "ihop" med inredningen och miljön i karet. En ganska naturlig reaktion kan man tycka då "vanligt" akvarieljus är ganska starkt. Men, som sagt, jag har egentligen inte någon välgrundad teori om detta.

Kommentar

Arbetssätt...