720 baljan ägnar jag inte så mycket tid på just nu. Matning och lite vattenbyten då och då. Fiskarna verkar dock trivas och växer. En del växter har blivit lite yviga, medan somliga tynar bort. Karet får leva sitt eget liv helt enkelt....=)
720 liter SA
Kollaps
X
-
-
-
Ja ett sånt hade jag viljat ha hemmaDet finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
1 st 600 liter
1 st 310 liter
1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkorKommentar
-
Härlig anubias-vägg =DKommentar
-
Tack, är ganska nöjd med denna setup. Men finns ju alltid saker man vill förändra och förbättra. Nu börjar jag drömma om ett kar som är 70 cm högt. Tycker höjden får ett mäktigt intryck på ett kar.Kommentar
-
jag har 2 st sådanaen kub på 50*50*70 och en "kub" på 100*60*80 L,B,H.
lilla kuben är den i signaturen och den stora är inte igång än. blir troligen discus så småningom.MrH ---> 175L SA kubKommentar
-
Jo tack jag vet. Har spanat in dem...Perfekt för skalarer och diskus. Skaffar jag ett större kar blir det nog 200*70*70. Men detta är inget som är planerat (bara drömmar).
Kommentar
-
Kommentar
-
Angenämt problem skulle jag vilja påståMina favoriter har du längre bak i denna tråd. Gillar väl egentligen alla förutom pigeonvarianterna..
Kommentar
-
Det här är nog det finaste akvariet i kategorin jag sett faktiskt, det har funnits en del godbitar genom åren men jag tror nog att det är det bästa...Kommentar
-
Tack, riktigt roligt att du tycker det. Rankar det högt när det kommer från dig, vet att du har sett en hel del....=)Kommentar
-
När lyset i 720 baljan går ner till endast T8 händer det saker i karet. Av någon anledning så börjar många av mina par att bråka. Värst är det med kurvcikliderna. De blir nästan svarta med strimmor av blått och rött (jättefina), sen attackerar de varandra tills någon ger upp. Skalarerna börjar också gnabbas, likt de gör vid början på leken. Detta händer första minutrarna när lyset går ner. Denna film visar efter 5-10 minuter och då har det lugnat ner sig...
Kommentar
-
Ja... det är väl inte så upphetsande med mina kommentarer här (jag skriver ju samma grej gång på gång...), men jag upprepar mig ändå; ditt kar är verkligen en juvel - alltid lika härligt att kolla bilder och filmer!
Kommentar
-
Haha, tröttnar aldrig Mats. Tar åt mig varje gång, så du får gärna fortsätta. Du har ingen tanke om beteendeförändringar vid olika ljus?Kommentar
-
Kommentar
Kommentar