Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• hannesc
    svarade
    ny film. titta i HD. annars inte värt

Satanoperca LeucostictaGeophagus sp. Orange Head TapajoGeophagus SteindachneriL134L201408 LiterMått255x40x40mmDIY

Lämna en kommentar:

• hannesc
    svarade
    några bilder o ny film ( lite grynig dock)

video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• hannesc
    svarade
    ja den är borta. hade lagt för mycket filtermatta runt pumpen. när jag tog bort en del försvann det. samt med sand o inredning så har det försvunnit helt mer eller mindre

Lämna en kommentar:

• åheim
    svarade
    ... Ja 2st 1250 förklarar det livliga flödet. Dem där universalpumparna från eheim är riktiga grejer det!! Jag kollade en annan video när karet var nyfyllt och tomt på inredning, det var en ganska påtaglig resonans då som fortplantade sig i hela karet, har du lyckats få bort den?

Lämna en kommentar:

• hannesc
    svarade
    japp en eheim 1250 i varje hörn. filterhörn på båda sidor

inte lika mycket tryck längre som i den här videon men här ser du hur de funkar. har en ventil på varje för att kunna ställa flödet. ( men har det på max ändå)

video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

Lämna en kommentar:

• åheim
    svarade
    hannesc ja såg att du hade ett bra flöde över hela karet dvs. 2,5m, har du en pump i varje hörn?

Lämna en kommentar:

• hannesc
    svarade
    beror på vad man är ute efter. lysrör kan vara väldigt bra i ett annat kar men just det här var jag ute efter dunkelt o punktbelyst

Lämna en kommentar:

• Einarsson
    svarade
    Ja spotlights eller ljus från lite längre avstånd är verkligen grymt till akvarium. När det blir skuggor etc. Lysrör strax ovanför vattenytan ger en ganska dålig ljuskänsla.

Lämna en kommentar:

• macke_fisk
    svarade
    Älskar verkligen ljuset i detta akvarium! Ser verkligen ut som det är en riktig sol som lyser ner i akvariet .

Lämna en kommentar:

• hannesc
    svarade
    haha jag är smålänning. alla säger "himla" här. o "cyklen" o "nycklen" o "fössta tossdan i mass!" om första torsdagen i mars

Lämna en kommentar:

• Ryskbompa
    svarade
    Ursprungligen postat av hannesc
    tack åheim! värmer att höra sånna fina ord!

ja jag är himla nöjd med ljuset faktiskt. särskillt på kvällen

hahaha "himla" jag blir mobbad om jag säger så här hemma

skit snyggt i vanlig ordning

Lämna en kommentar:

• hannesc
    svarade
    tack åheim! värmer att höra sånna fina ord!

ja jag är himla nöjd med ljuset faktiskt. särskillt på kvällen

Lämna en kommentar:

• åheim
    svarade
    Ja vad ska man säga... det är ju helt magiskt snyggt Ljuskimmret är väldigt autentiskt så dina led spottar leverarar verkligen!! Här ser man ju också tydligt hur skuggor är minst lika viktiga som de ljusa partierna för att få den där känslan av mystik! Hatten av för dig hannesc

Det enda jag kan tycka är att det skulle vara lite stenbumlingar närmare glaset också så det blir mer 3D känsla.
    Senast redigerad av åheim; 25 March 2013, 17:41.

Lämna en kommentar:

• hannesc
    svarade
    ny film

Lämna en kommentar:

• hannesc
    svarade
    o lite bilder

har två steindachneri-honor som tuggar på ägg. försökte få nån bild på dom men det blev inte toppen
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...