Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Ken Olofsson
    svarade
    kollat vattnet ?

låter lite mysko dock om corysarna tuffar omkring......

.

Lämna en kommentar:

• hannesc
    svarade
    de kommer. det var visst kass kvallesort på de där stanoperca. 20 vart beställda. 12 droppade av nere på djuräffaren. och 3 har redan dött för mig här hemma. på typ 4 dagar.

1 som är himla pigg! de andra bara ligger o panikandas o vinglar.

lddar upp en video på det nu. nån som vet vad de kan bero på?

alla corrydoras trivs kanon dock!

Lämna en kommentar:

• Ken Olofsson
    svarade
    var fan e bilderna på fisken ??????????

.

Lämna en kommentar:

• hannesc
    svarade
    haha såg det precis på facebook. jävligt najs hade det varit

asså har han? sett det live?

Lämna en kommentar:

• freddi36
    svarade
    Fasiken vad najs saltbalja den personen haft innan! Synd att det inte finns bilder på när karet är uppsatt!

Lämna en kommentar:

• MrH
    svarade
    du ska inte ha ett till?

Lämna en kommentar:

• hannesc
    svarade
    Sv: Hannescs 408L Orinoco-tema

A det är sant. Min vän mrJE här på forumet har byggt en ledig ramp med just bara dioder som du. Men dessa är vanliga :-)

Lämna en kommentar:

• freddi36
    svarade
    Sorry man!
    På saltforum ser man nog en tråd var dag som handlar om LED, drivare eller liknande, därför blir det lätt lite intjötat och man tycker liksom att "så är det". Men det är klart, det finns LED nästan överallt idag och förmodligen finns det lika många olika varianter!

Lämna en kommentar:

• hannesc
    svarade

Ja precis det tror jag med. Fan du får inte skrämma mig sådär! Vart ju helt hispig här i nån sekund eller två. Damn you! :-P

Lämna en kommentar:

• freddi36
    svarade
    Ahh, då tror jag att jag förstår. Då bör det finnas någon "typ av drivare" inuti själva lampan, och är det en dimmbar lampa så fungerar det. Så sätt en dimmer på sladden och det bör fungera

Mina LED´s som jag har över mitt saltkar drivs med en drivare som sitter på sladden innan dioderna. För att man ska kunna dimma dessa typer av dioder så måste drivaren vara dimmbar. Men det är ju bara dioderna jag har.
    I dina lampor sitter också dioder fast dom är förmodligen kopplade till någon form av drivare inne i själva lamapn

Lämna en kommentar:

• hannesc
    svarade

Ursprungligen postat av freddi36
    Tyvärr tror jag det... Men det finns folk som är bättre än mig på det
    Vad är det för drivare på armaturen?
    Det är inga drivare alls. Vanliga e14 hållare o ihop kopplat med vanlig lamp sladd. Stickpropp. Det är ju 220volts lampor.

Lämna en kommentar:

• freddi36
    svarade
    Tyvärr tror jag det... Men det finns folk som är bättre än mig på det
    Vad är det för drivare på armaturen?

Lämna en kommentar:

• hannesc
    svarade

Ursprungligen postat av freddi36
    Har du dimmbara drivare och dimmers redan Hannes? Annars blev det nog ett väldigt dumt inköp...
    Måste man ha det??? Räcker det inte att sätta en dimmer på sladden? Som med vanliga halogen eller glödlampor?

Lämna en kommentar:

• freddi36
    svarade
    Har du dimmbara drivare och dimmers redan Hannes? Annars blev det nog ett väldigt dumt inköp...

Lämna en kommentar:

• MrH
    svarade
    dimbara 6w hade ja kört på. de är ju lättare å sänka styrkan på för starka lampor än å höja på för svaga.
    som princip som me strilrör på för stark pump ju

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...