om det var Juwels lilla tub så är den ganska kletig och seg. märkte det också när jag använde den.
men kolla ändå bästföre på tuben för säkerhets skull
Hannescs 408L Orinoco-tema
Kollaps
X
-
-
-
Vet du vad jag hade övervägt om jag var du!
Jag hade tagit en plastburk och klippt till den så att den blir som en ram. Så klipper man en typ 5 cm tjock skiva av vanlig filtermatta som man sätter i ramen. Så denna filterskiva blir förfilter och kan sitta bakom rasterna, man bygger en skåra på nåt sätt. Blir enkel att ta ur och rengöra tänker jag.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2Lämna en kommentar:
-
Jag hade tagit en plastburk och klippt till den så att den blir som en ram. Så klipper man en typ 5 cm tjock skiva av vanlig filtermatta som man sätter i ramen. Så denna filterskiva blir förfilter och kan sitta bakom rasterna, man bygger en skåra på nåt sätt. Blir enkel att ta ur och rengöra tänker jag.Lämna en kommentar:
-
Jag hade tagit en plastburk och klippt till den så att den blir som en ram. Så klipper man en typ 5 cm tjock skiva av vanlig filtermatta som man sätter i ramen. Så denna filterskiva blir förfilter och kan sitta bakom rasterna, man bygger en skåra på nåt sätt. Blir enkel att ta ur och rengöra tänker jag.Lämna en kommentar:
-
Btw. Det blir grillgallret nu. Haha
-
-
-
-
Det går lika bra med en selleri! Yngel far igenom på tvären i båda.
Varför tar du inte upp fler hål? Då ökar ytan och hastigheten sjunker drastiskt vilket gör att fisk och sånt du inte vill ha i filtret inte SUGS in när de simmar förbi.Lämna en kommentar:
-
Typ yngel/små-fisk kommer dras med men även allt bråte du inte vill ha in..Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar: