Sv: Hannescs 408L Orinoco-tema
Sant. Får bli black Molly då
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Hannescs 408L Orinoco-tema
Kollaps
X
-
-
Räcker det inte om fisken är rosa? (Finns det rosa fiskar förresten?)Lämna en kommentar:
-
Hannescs 408L Orinoco-tema
Framavlad taskig asiat och rosa sand, jojatackarja!Lämna en kommentar:
-
nja akvariumen är min grej. sambon tycker de är vackra som tusan men vill inte ta i dom. tycker det är äckligt med vattnet o så. det är panik-skrik när det ligger en tetra på golvet som hoppat ur etc.
men hon har börjat intressera sig en del iaf o det gör mig glad
men hon är väl medveten om vad för regler som gäller om hon vill starta ett kar ( läs JAG starta o sköta om då hon inte vill ta i det, men hon vill bestämma över det)
för mig handlar det inte om att bara ha ett akvarium till i huset. för mig är det inredning i hemmet. dvs jag låter de inte se ut hur som helst.
men som sagt. bra sugen på att göra en hardscape med lilly-pipes etc.
o vet att sambon älskar det karet jag just länkade tillLämna en kommentar:
-
Så länge fiskarna trivs, sambon är lycklig och det blir ett akvarium till i huset. Varför inte anta utmaningen?
Nu är jag ju kvinnan i familjen så jag kan ju till viss del hålla med. Men jag får ju göra som jag vill och mitt enda krav på mina akvarium är INGET BRUNT. Här i hus kommer det inte in något brunt i akvarierna.Lämna en kommentar:
-
fast kan faktiskt tänka mig en hardscape med kanske rosa grus. vanliga stora runda gråsten i mitten o sen svarta slöjstjärtar
typ exakt så här fast bara svarta slöj o rosa grus
Lämna en kommentar:
-
-
Du Hannes Det är likadant här allt rosa och helst med hellokitty om dotter får välja ja faktiskt även frugan då är det lite mindre hellokitty och lite mer rosa )Lämna en kommentar:
-
-
aldrig när det kommer till akvarium. jag är allergisk mot plastsaker, luftpumpar och bubblor "för det är fint" plancher över lag samt färgat grus o prydnadsstenar
så nej. då får han inget kar isåfall
ska man ha med barn i akvarie"jobbet" så ska man redan i förväg titta ut vad skulle passat i karet o sen säga att "de här får ni välja mellan"
så slipper de välja en paronhaj till 54L o blir förkorssade om den inte får följa med hemLämna en kommentar:
-
Fick min dotter välja skulle ju allt från grus till fiskar till lyrsrörsarmatur vara rosa och gärna med Hello Kitty tema.Lämna en kommentar:
-
-
Haha kan se ditt ansiktsutryck framför mig litegrann vid framförandet av ett sådant förslag. Du ser det mer som en skam för hobbyn mer än något fint och roligt. Lite som att be da vinci måla en streckgubbe. ;-)Lämna en kommentar:
-
det är väl tanken.
bara det att sambon vill att det isåfall ska vara färgglatt o lek fullt. mao plastsaker o färgat grus etc etc.
det vill inte jag...alls.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: