Den funkade inte, fixar en ny sen..
Badrummet
Kollaps
X
-
-
-
jappKommentar
-
lite kasst filmat men här ser du ett evigt gangbang..
Kommentar
-
haha härligt
tror jag ska göra som så att jag köper ett gäng räkor till å fyller på så det blir flera så kanske dom kommer igång.
ska höra med min räkleverantör om hon har några klara å säljaMrH ---> 175L SA kubKommentar
-
Ja, de blir fler då i alla fall
Jag ska köpa två Nanos nu istället och flytta räkor mellan dem, ett med redigt fina och ett med fula :PKommentar
-
aha du tänker så.. hmm.. ja de kanske man skulle göra.
ja har ju ett lowtech test igång här hemma som ja tänkte det skulle få lite räkor i ocksåMrH ---> 175L SA kubKommentar
-
eftersom mina räkor har slutat göra barn så har ju funderat på problemet å har kommit fram till (efter att frågat på redbee) att det troligen är soilen som ställer till det med ph å sånt. vet ju att fler också haft problem.
så idag tog jag ur allting ur karet å ur med alla räkor, hitta ett 10tal räklingar å dom 10 vuxna som ja starta med så de har ju inte vart jätte produktivt.
sen tömde ja ur soilen å körde i med massa sten å blästersand istället. får hoppas på bättring nu. å samtidigt blev det en total makeover. nu ser det ut som en biotop från dalälven ska ta lite bilder i morron tänkte jag.
så nu hoppas jag på att dom börjar föröka sig igen.
ska eventuellt sätta in en värmare också, det ligger runt 20c nu å tror dom skulle må bättre av lite varmare.MrH ---> 175L SA kubKommentar
-
-
jahapp då har det gått ett tag och jag kan meddela att dom förökar sig som aldrig förr
så troligen så vare shrimp soilen som ställde till det.
nu blire till å byta i det andra karet också.MrH ---> 175L SA kubKommentar
Kommentar