Drömmen om ett Discusakvarium
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag bränner in (återigen gamla repriser) några bilder på 960-karet med Discus och en temp på 29-30°C. Där var förutom Valisneria, Javaormbunkar, Cryptecorine och Anubias en del lökväxter och annat - som jag får be Anders identifiera, då jag själv är helt värdelös på växter och hur man sköter dessa på ett tillfredställande sätt. Ljus och vattenkemi skall vi ju inte ens tala om - kan knappt stava till de grejerna...
...och, jodå, här har du en som gärna gaggar iväg med en massa fina minnen från förr, visar bilder och lallar runt - inser du att du har tryckt på en gagg-bild-knapp nu..?Kommentar
-
Åh vad fint!!! Måste bara torka saliven lite. Diskusen på bilderna är mitt i prick den look jag gillar mest. Vilken typ är det? Ungefär så vill jag att mina Diskusar ska se ut. Ganska mycket brunt med tydliga teckningar i blått.
Men upplever det också som att något av lysrören förstärker det blå lite extra? Stämmer det?
Tycker jag känner igen en växt som heter Ulvaceus eller nåt och en Crispus. Är det de?Kommentar
-
Glömde Mats att du inte har en aning om vad de heter Anders? Någon annan?Kommentar
-
Nä, jag har inte en susning vad växterna heter, men Discusarna är vildfångade Nahmunda Red. Rören är Philips Aquarelle - och ja, de kan ha förstärkt färgerna en aning, speciellt i det blå registret.
Kommentar
-
Åhååå. De hade jag förr och trivdes kanon med. Tack! On the list!Kommentar
-
Ja, dessa gick i vanligt kranvatten, that's it. Kärnfriska var de också - men någon hyggligt låg kostnad var det inte tal om!Kommentar
-
Jag fattar Mats, jag bara åmade mig lite grann. Vågar inte räkna ihop vad detta landar på i slutändan Så när jag fått ihop pengarna till akvariet så bara köper jag det och då måste jag ju ha fisken i det. Förhandlingstekniskt enklast så hemma.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar