Ok. Jag märker att du har rätt på så sätt att det känns harmoniskt och fokuserat när jag tänker så som du säger. När jag sedan av något skäl kommer in i pryl-letartankar och börjar leta prylar, fisk etc. så släpper hjärnan det där lugnet och transformeras till en målsökande torped istället. Lite överdriven symbolik men det får duga så länge. Därför har den här tråden varit så bra för mig. Första gången ever som jag lägger upp planer som inte genererar ett direkt inköp faktiskt.
Så jag förstår och känner det du säger. Men det känns ovant att resonera så. Att tillåta sig drömma fullt ut och stanna där. Skulle jag klara detta hela vägen och tänka om så som du säger och inte låta det stanna vid just akvariehobbyn så skulle mycket i mitt liv förändras. Det är en sak som är kristallklar. Så detta handlar ju egentligen inte om akvarier eller inte. Du pratar egentligen om ett sätt att leva annars också. Eller hur?
Så jag förstår och känner det du säger. Men det känns ovant att resonera så. Att tillåta sig drömma fullt ut och stanna där. Skulle jag klara detta hela vägen och tänka om så som du säger och inte låta det stanna vid just akvariehobbyn så skulle mycket i mitt liv förändras. Det är en sak som är kristallklar. Så detta handlar ju egentligen inte om akvarier eller inte. Du pratar egentligen om ett sätt att leva annars också. Eller hur?
Kommentar