Köper du en bottentäckare som du delar upp tar det inte lång tidd innan det är dags att ansa. Jag köpte två krukor som jag delade upp i ett 250 liters och det gick förvånandsvärt snabbt att få igen den mattan!
Håller med Ansjo där. Jag kastade en packad 5l hink med växter efter ansningen i går och då tog jag inte så mycket som jag tänkte...
Jag har köpt växter för sammanlagt 150kr till mitt 1440 kar å så plockade jag 2sorters svärd plantor från mitt 250.
De e väl lite grejen att man kan skaffa lite smågrejer å sen växer det så att det knakar
Köper du en bottentäckare som du delar upp tar det inte lång tidd innan det är dags att ansa. Jag köpte två krukor som jag delade upp i ett 250 liters och det gick förvånandsvärt snabbt att få igen den mattan!
Vilken bottentäckare var det? Mina blir alltid skräp...
Släpper typ 1 bubbla i sekunden via en sån membrandiffusor i 350litarn nu. Kännsi nte som att det påverkar speciellt mycket. :P Växterna bör ju klara sig bra utan. Så därav tanken att göra något annat med co2n. Står ju ett 100literskar här jag inte kan bestämma mig vad jag ska göra med.
Ja alltså jag har medvetet inte kört igång den speciellt mycket eftersom växterna ändå inte behöver det. Men jag tror faktiskt javaormbunkarna och anubiasarna kommer klara sig bra utan. Eftersom det är typ bara sånna växter jag kommer ha i det. Så kan lika gärna ta bort det tror jag för jag tror inte det gör någon skillnad ändå som det är nu.
Men om jag krämar på lite i ett 100liters kan det nog bra bli. : )
Har småttingar som kläckts för en dag sen ungefär på bakgrunden nu. Inte blivit uppätna än iaf. Får se hur länge de får överleva. Med lite tur kansek de klarar sig så långt så att de hakar på föräldrarna.
Kommentar