Diskus & annat
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
-
Vad hade du för flytväxter i diskuskaret Bluewing? Hur klarar de sig emot ytrörelse etc?Kommentar
-
Diskusdrömmen tar fart!
Jag hade Pistia vilket jag avråder ifrån eftersom de växte toksnabbt i varmare vatten. Ska pröva Frogbite i det karet sedan.
Det behöver ju bli långa rötter på växten som hakar fast i inredningen för att växten inte ska snurra runt.
Både Pistia och Frogbite har långa rötter.
Det räcker ju med att en växt hakar fast så hakar de andra i den.Kommentar
-
Sant sant, den jag fick tag på verkar ha långa röda rötter. Får se vad som händer. :-)Kommentar
-
Diskusdrömmen tar fart!
Var fick du tag i dina växter?Kommentar
-
-
Diskusdrömmen tar fart!
Jag har ju svårt att se att det enbart är 30+ grader precis under rampen. Jag har ju haft Limnobium laevigatum under juwelrampen i flera omgångar och precis under rören är det naturligtvis varmare än så.
Jag har helt plockat bort dessa växter då de drar all näring, de har ju fri tillgång till co2 konstant, det har inte övriga växter vilket gör det orättvist för det som lever under.Kommentar
-
Jag har ju svårt att se att det enbart är 30+ grader precis under rampen. Jag har ju haft Limnobium laevigatum under juwelrampen i flera omgångar och precis under rören är det naturligtvis varmare än så.
Jag har helt plockat bort dessa växter då de drar all näring, de har ju fri tillgång till co2 konstant, det har inte övriga växter vilket gör det orättvist för det som lever under.Kommentar
-
Kommentar
-
Det är ju fisken jag vill se, så diverse spegelbilder skapar bara hemmakänsla Kul att dina fina fiskar börjar vara framme och vara nyfikna och äta.
Riktigt fina!
Hur har du planterat Tigerlotusen en bit upp i karet?Kommentar
-
Nä den är på botten. :-) Den hade väldigt långa stjälkar eller vad man kallar det. Så den är planterad på botten bakom den tjocka rotbiten.Kommentar
-
Pistia behöver inte så varmt vatten för att växa sjukt fort, jag hade 3-4 små växter i mitt 250l kar. En vecka senare var hela ytan fyll, jag kunde skörda en hink i veckan utan problem och då kör jag det karet helt utan gödning...Kommentar
-
Härligt, då dröjer det inte länge förrän min lilla beställning växer till sig och "räcker" så att säga.
Kul med lite större diskusgrupp nu. Innan var det lite mer bråk och att de jagade bort varandra etc men nu när de är lite fler så håller de sig mer i grupp och chillar tillsammans. Ju fler fiskar desto bättre gruppharmoni.Kommentar
Kommentar