Diskus & annat
Kollaps
X
-
-
Nitrat är mat för växter iaf. Men för höga mängder nitrat är inte bra för fiskarna heller. Jag funderar på övriga spårämnen, om de har någon faktor utöver nitrat.Kommentar
-
Aha, sorry, inser du har koll, men ändå, med jämna vattenbyte , kan det bli för höga halter då med tanke på att hur man ska dosera med PMDD och det är ok?https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.Kommentar
-
Gödning är ju ett annat ämne och en balansgång men ja, växterna vill ha nitrat för att växa och tar binder det och tar bort det ur karet, men samtidigt finns det känsliga fiskar som diskus som inte vill ha några nitrathalter alls i princip.Kommentar
-
Avlivade förövrigt min fisk nu som varit dålig så länge. Har inte simblåsan läkt på 2-3 veckor så kommer den inte göra det heller, plus att den inte käkade och började bli utarmad. Jättetråkigt men en del av hobbyn.Kommentar
-
Det kan absolut bli för höga halter av nitrat i samband med gödning och precis som Einarsson skriver så är vissa fiskarter känsligare än andra för detta. Just därför gäller det att hitta den optimala doseringen av tex PMDD i kombination med ljustimmar, CO2 och vattenbyten.Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Du har bytt namn på tråden du Einarsson Varför det?Kommentar
-
Kommentar
-
Har iaf sett till nu att jag har metro hemma förebyggande om och vid framtida sjukdomar.
Skulle behöva en knarkvåg dock. xDSenast redigerad av Einarsson; 01 October 2014, 14:15.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
ÅhåååKommentar
-
Kommentar