Diskus & annat
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
-
Du har verkligen hittat två praktexemplar av rötter som kommer att bli hur fina som helst när de väl vill ligga på botten.
Jag antar att du har tänkt att "stänga hörnen" med Vallis? En sådan sak som man bör tänka på när man kör utan bakgrund, som jag alltid gjort
Dessutom vore det inte fel om du skaffade en längre smal rot som gick på diagonalen mellan de två "rot öar" du har nu. Blicken på betraktaren kommer hela tiden ligga i mitten, mellan de två stora rötterna om du inte har något som leder blicken "lite snett".
Ett intressant projekt att följa, särskilt det här med sumpen, ligger lite i linje med mina eventuella framtidsplaner...Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Du har verkligen hittat två praktexemplar av rötter som kommer att bli hur fina som helst när de väl vill ligga på botten.
Jag antar att du har tänkt att "stänga hörnen" med Vallis? En sådan sak som man bör tänka på när man kör utan bakgrund, som jag alltid gjort
Dessutom vore det inte fel om du skaffade en längre smal rot som gick på diagonalen mellan de två "rot öar" du har nu. Blicken på betraktaren kommer hela tiden ligga i mitten, mellan de två stora rötterna om du inte har något som leder blicken "lite snett".
Ett intressant projekt att följa, särskilt det här med sumpen, ligger lite i linje med mina eventuella framtidsplaner...
Och sen för att inte folk ska tro att jag fått tag i några stora magirötter så kan jag avslöja att totalt är det 7 st individuella rötter i karet, 2 st mangroove och resten redmoor.
Roligt dock att jag fyllde det till hälften för några dagar sen, stillastående vatten för ingen pump är igång, me ndet vattnet är så jäkla tefärgat nu att man knappt kan se baksidan av karet. Svartvatten deluxe.Kommentar
-
-
Fan jag sitter här och är nästan tårögd nu. Fyllde upp vattnet till avrinningsboxens kant, inga läckor in i boxen alls (den måste hålla tätt, annars kommer det skickas ner väääldigt mycket vatten i sumpen om det blir strömavbrott, mer än vad den antagligen orkar ta upp, så det blir nog lite blött då, men den ska ju hålla tätt så.)
Hur som helst, jag startar pumpen, moment of truth, vattnet pissar in i avrinningsboxen, nivån ökar snabbt i 2-3 sekunder, sen när nivån når precis den sista nödavrinningen så säger det ett rejält SLURP, vattnet sticker på 1-2 sekunder ner igen och lägger sig precis över det primära hävert-röret och systemet blir direkt knäpptyst och därifrån tickar det PRECIS SOM JAG HAR TÄNKT. Fyfan vilken underbar käsnla när man startar skiten man jobbat på i typ 3-4 veckor och det bara funkar, KLOCKRENT, nästan över förväntningarna. Vilken jävla lättnad.
EDIT: Tyvärr kan jag inte filma det nu då det är sånt extremt solljus ute så det b lir bara reflektioner så man ser ingenting. Ni hade gillat vattenfärgne som den är nu dock, svart som kaffe. : pSenast redigerad av Einarsson; 14 May 2015, 10:09.Kommentar
-
Kommentar
-
Build the world famous "Bean Animal" silent and fail-safe aquarium overflow system. No noise, no adjustment, no floods. A truly set and forget setup that makes the Durso and Stockman style of standpipes obsolete! Build your own today!
The Herbie method can quiet down your aquarium drain and eliminate microbubbles. The guide includes helpful diagrams and explains each component.
Typ allt du behöver veta om hur man drar rören.Kommentar
-
Själv ufnder jag lite på nu hur jag ska rikta utblåset innan jag limmar fast den vinkeln...Kommentar
-
http://www.beananimal.com/projects/s...ow-system.aspx
The Herbie method can quiet down your aquarium drain and eliminate microbubbles. The guide includes helpful diagrams and explains each component.
Typ allt du behöver veta om hur man drar rören.Kommentar
Kommentar