Diskus & annat
Kollaps
X
-
-
Du tänker svälta dem ett tag?Kommentar
-
Yep, Corysarna äter det iaf med glädje. Cupidosarna får väl titta på tills de blir hungriga nog och ger efter.Kommentar
-
Kan varit så att de var lite stressade fortfarande för jag röjde runt lite innan och bytte vatten bland annat.Kommentar
-
Du är en hårding duKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Jag har skrotat filtersockan nu, helt käz, satte igen skitfort och svår att rengöra. Lagt filtermatta i botten på fack ett istället nu som skiten lägger sig ovanpå. skulle dock vilja ha tag i luftfilter någonstans som jag kan ha där istället, som är som filtervadd typ. Så det fångar ännu mindre partiklar.
Ett annat problem med filtersockan var att genomflödet på den var mindre än pumpen, så därför ökade vattennivån i sockan och blev högre än i första facket, vilket gjorde att avrinningsrören hamnade djupare och det gör att dom får mkt svårare att "prime:a" vid strömbrott.Kommentar
-
Funderar också på att börja köra lite torvgranulat i sumpen, har ph 7.5 ungefär men kanske hade gynnat de flesta firrarna om man kunde komma ner runt 6an.Kommentar
-
Jag vet inte riktigt vad du söker men vadd finns att köpa på metervara i tygaffären. Olika tjocklekar finns. Jag använder ett tunnare som jag klipper till och byter varje vecka i juwelfiltren. Hittar man dessutom en sysax som klipper sicksack är de toppen att klippa vadd med.// AnnickaKommentar
-
-
Märkligt.. Senaste 4-5 dagarna har jag bytt vatten 2 gånger typ 25%. Men 4 Corys har dött under tidsspannet.. Alla andra fiskar, cikliderna etc, mår bra. Jag har inga mätbara värden av någonting och jag matar extremt sparsamt.
Sjukt märkligt.Kommentar
-
Spånar bara hej villt.Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
Kommentar