Min söndags tur till en av mina favoriter butiker Tibro Akvariefiskodling JEPO
Akvariekällaren
Kollaps
X
-
Antar att du köpte det som är på bild?
Kampfiskar hade jag för länge sedan, en facinerande fisk. Antar att du tänker odla på den, vilket är ganska lätt och den är lättsåld i butikerna. Har du koll på hur avkomman kommer att se ut? Den är väl mer eller mindre sönderodlad numera, eller kommer det in vilda exemplar forfarande?Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Antar att du köpte det som är på bild?
Kampfiskar hade jag för länge sedan, en facinerande fisk. Antar att du tänker odla på den, vilket är ganska lätt och den är lättsåld i butikerna. Har du koll på hur avkomman kommer att se ut? Den är väl mer eller mindre sönderodlad numera, eller kommer det in vilda exemplar forfarande?
Ja ett blir lite odling på dessa ska bara matas på och fixa iordning lek burken. Odlade kampfisk för ca 5 år sedan. Så var dags igen och prova.
Ja det kommer in lite vild exemplar ibland. Men mycket är ju odlat och gäller ju som odlare själv att vara noga med vad man föder upp och inte göra videra några dåliga/missbildningar. Vidare.
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Ikväll är det jag och mitt glasborr som har lite att göra. Men tar bar 4st kar idag av 18st. Då jag måste inhandla lite slang imorgon för att koppla till avloppet.
Så imorgon blir det en tur till Örebro. då jag ska hjälpa en annan akvarist att frakta hem en ställning med 105liter akvarium I och ett 375liter alltid roligt att hjälpa andra med att bygga upp.3 FotonKommentar
-
Då var man hemma snart igen. Hjälpt polaren att köra hem 9st 105liter kar med ställning och ett 375liter kar. Som ska vidare till en Annan person i Mariestad.
Så har jag inhandlat lite slang. Nu är det bara färg eller bakgrund jag behöver till alla kar.1 FotoKommentar
Kommentar