Mitt "Akvarierum"

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

Ursprungligen postat av RickardK82
    Snyggt är bara förnamnet!!

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
    Tack så mycket

Glömde skriva med att det blir tre filtermoduler. En med ca 20l filtermatta klippt i kuber, en med ca 15l biobollar och en med några liter keramikringar.
    Och det vore väl fan om inte det räcker så man slipper byta vatten stup i kvarten

Kommentar

• Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

Det där blir väldigt snyggt

Kommentar

• Jesper Broman
        • November 2012
        • 3445

Äntligen färdigt

Bara några stenar, lite valle, vatten och fiskar kvar!
        Bifogade filer

Kommentar

• Inger H
          • December 2008
          • 11248

Så fint det blir Jesper .

//Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentar

• Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

Ursprungligen postat av Inger H
            Så fint det blir Jesper .

//Inger
            Tack

Ja jag kommer verkligen bli nöjd med detta akvariet. Har ju haft några månader på mig att planera. Men vad det blir för fisk är som vanligt när det gäller mig inte helt bestämt.
            Det finns ju så mycket att välja på i Nol så det hänger ju på vad han har hemma.

Antingen så blir det en stor grupp med ungdjur av någon sort (jag har ju mina favoriter som jag nämnt förut). Eller så blir det någon mindre lekgrupp med vuxna fiskar så att jag kan dra upp fler av dom så jag till slut får en stor grupp.
            För det är ju lika bra att skaffa ett yngelkar direkt för det är ju där det slutar ändå när man har malawiciklider

Anledningen till att jag övergav malawiciklider för en 7-8 år sen var ju att antalet akvarier exploderade till slut, det var inget som min dåvarande hustru var så nöjd med haha.
            Men när jag lever ensam med barnen så stör det ingen om det blir några akvarier för mycket

Kommentar

• Inger H
              • December 2008
              • 11248

Härligt att vara igång igen med planeringar, eller hur. Det riktigt "lyser om dig" när du skriver .

//Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentar

• Jesper Broman
                • November 2012
                • 3445

Ursprungligen postat av Inger H
                Härligt att vara igång igen med planeringar, eller hur. Det riktigt "lyser om dig" när du skriver .

//Inger
                Ja nu är det roligt igen

Det var omlimningen av akvariet som blev ett stort psykiskt hinder, det var för mycket jobb att ta tag i med akvariet så motivationen infann sig aldrig.

Men så hittade jag hjälp på Facebook av en kunnig herre som heter Ulrik, han var en flitig besökare här på Zoopet för ett par år sen så ni är nog många som vet vem han är.
                Det var helt klart värt att ge honom några hundralappar för att fixa akvariet. Det är snyggt gjort och jag är riktigt nöjd. Det är som nytt igen förutom lite skitiga rutor.
                Så nu är det bara att köra på igen

Kommentar

• Inger H
                  • December 2008
                  • 11248

Ursprungligen postat av Jesper Broman
                  Ja nu är det roligt igen

Det var omlimningen av akvariet som blev ett stort psykiskt hinder, det var för mycket jobb att ta tag i med akvariet så motivationen infann sig aldrig.

Men så hittade jag hjälp på Facebook av en kunnig herre som heter Ulrik, han var en flitig besökare här på Zoopet för ett par år sen så ni är nog många som vet vem han är.
                  Det var helt klart värt att ge honom några hundralappar för att fixa akvariet. Det är snyggt gjort och jag är riktigt nöjd. Det är som nytt igen förutom lite skitiga rutor.
                  Så nu är det bara att köra på igen
                  Jodå jag minns Ulrik, köpte äppelsnäckor av honom när det var lagligt .

//Inger

Kommentar

• Faltaren
                    • July 2005
                    • 1453

Snyggt 😀
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

Kommentar

• Jesper Broman
                      • November 2012
                      • 3445

Ursprungligen postat av Faltaren
                      Snyggt 😀
                      tack

Kommentar

• Micke L
                        • December 2013
                        • 456

Följer med intresse!

Kommentar

• Jesper Broman
                          • November 2012
                          • 3445

Vad tror ni?
                          Detta borde väl räcka som filtrering i ett 343l akvarium
                          Bifogade filer

Kommentar

• Jesper Broman
                            • November 2012
                            • 3445

Sammanlagt 30l filtermaterial fick jag plats med
                            Bifogade filer

Kommentar

• Webo
                              • August 2014
                              • 1968

Bra jobbat. Hur många pumpar har du i?
                              Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

Kommentar

• Jesper Broman
                                • November 2012
                                • 3445

Tre pumpar och jag hoppas det ska räcka. 1500, 1000 och 500l/h.
                                Så sammanlagt 3000l/h

Edit: Ska provfylla ikväll om ryggen vill och provköra alla filter. Ska även fixa överrinning i alla tre filtermodulerna. Sen tömma igen och i med sand, vallisneria, vatten och några ancistrus som testpiloter fram till helgen
                                Senast redigerad av Jesper Broman; 07 September 2015, 18:00.

Kommentar

Arbetssätt...