Mitt "Akvarierum"
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Tack
Ja jag kommer verkligen bli nöjd med detta akvariet. Har ju haft några månader på mig att planera. Men vad det blir för fisk är som vanligt när det gäller mig inte helt bestämt.
Det finns ju så mycket att välja på i Nol så det hänger ju på vad han har hemma.
Antingen så blir det en stor grupp med ungdjur av någon sort (jag har ju mina favoriter som jag nämnt förut). Eller så blir det någon mindre lekgrupp med vuxna fiskar så att jag kan dra upp fler av dom så jag till slut får en stor grupp.
För det är ju lika bra att skaffa ett yngelkar direkt för det är ju där det slutar ändå när man har malawiciklider
Anledningen till att jag övergav malawiciklider för en 7-8 år sen var ju att antalet akvarier exploderade till slut, det var inget som min dåvarande hustru var så nöjd med haha.
Men när jag lever ensam med barnen så stör det ingen om det blir några akvarier för mycketKommentar
-
Det var omlimningen av akvariet som blev ett stort psykiskt hinder, det var för mycket jobb att ta tag i med akvariet så motivationen infann sig aldrig.
Men så hittade jag hjälp på Facebook av en kunnig herre som heter Ulrik, han var en flitig besökare här på Zoopet för ett par år sen så ni är nog många som vet vem han är.
Det var helt klart värt att ge honom några hundralappar för att fixa akvariet. Det är snyggt gjort och jag är riktigt nöjd. Det är som nytt igen förutom lite skitiga rutor.
Så nu är det bara att köra på igenKommentar
-
Ja nu är det roligt igen
Det var omlimningen av akvariet som blev ett stort psykiskt hinder, det var för mycket jobb att ta tag i med akvariet så motivationen infann sig aldrig.
Men så hittade jag hjälp på Facebook av en kunnig herre som heter Ulrik, han var en flitig besökare här på Zoopet för ett par år sen så ni är nog många som vet vem han är.
Det var helt klart värt att ge honom några hundralappar för att fixa akvariet. Det är snyggt gjort och jag är riktigt nöjd. Det är som nytt igen förutom lite skitiga rutor.
Så nu är det bara att köra på igen.
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Kommentar
-
-
-
Kommentar
-
-
Bra jobbat. Hur många pumpar har du i?Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.Kommentar
-
Tre pumpar och jag hoppas det ska räcka. 1500, 1000 och 500l/h.
Så sammanlagt 3000l/h
Edit: Ska provfylla ikväll om ryggen vill och provköra alla filter. Ska även fixa överrinning i alla tre filtermodulerna. Sen tömma igen och i med sand, vallisneria, vatten och några ancistrus som testpiloter fram till helgenSenast redigerad av Jesper Broman; 07 September 2015, 18:00.Kommentar
Kommentar