Mitt "Akvarierum"
Kollaps
X
-
-
Blir hur bra som helst, syns du varit med förr
Fast ett tips kan jag komma med och det är om du tycker det bullrar så kan man byta slangen till silikon.
Den på bilden klippte jag itu och silikonade ihop igen för att få en 90 böj. Helt klart värt jobbet.
[ATTACH=CONFIG]77218[/ATTACH]
Det finns mycket risk för buller, skrammel och vibrationer i mina filtermoduler, hahaKommentar
-
-
-
-
-
Kommentar
-
https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.Kommentar
-
-
Nu har jag fått i sand och lite vallisneria och nytt vatten. Har även flyttat över en hel del inkörd filtermedia från mitt paludarium.
Alla tre filter fungerar som planerat och konstigt nog så hörs det inte en enda liten vibration från någon av pumparna.
Däremot så hade min starkaste cirk.pump bestämt sig för att aldrig mer starta. Men då är det ju bra när man har en stor hink full med diverse pumpar och innerfilter. Så det var ju bara att hämta två andra pumpar som motsvarade flödet som jag saknade så var det problemet löst.
Jag har aldrig varit med om att något akvariebygge har varit så smidigt att köra igång som detta (sen jag fick hem akvariet). Men denna gången så var allt verkligen välplanerat in i minsta detalj, plus mängder med grejer hemma från mina nedlagda akvarier.
Men riktigt skönt när allt klaffar och fungerar så som man har tänkt
Sen så fick jag i lite väl mycket sand, modulerna på botten syns knappt under all sand. Så det måste jag plocka ur lite.
Sen ska det i lite sten också men det tar jag när jag känner för det.
Bild kommer imorn när vattnet har klarnatKommentar
-
Låter ju bra. kul att det lossnar lite och börjar kännas kul igen.
Ang sanden så kommer fisken kanske att gräva där för att få ett ställe och då flyttas ju sanden till andra ställen i karet, vilket ju kan ge problem det också :-)Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.Kommentar
-
-
Det blir riktigt bra Jesper. Jag vill ha något liknande snart. Ett 500-ish Move eller Mark II med vita moduler och 50 P. demasoni kanske?
Jag har helt glömt bort hur det är att ha ordentlig fisk.
Kul att du är igång, jobba påKommentar
-
Nej, och ha det högre i bakkant är ju omöjligt när man fyller karet med vildgrisar. De bryr sig inte speciellt mycket om hur husse vill att botten ska se ut.
Det blir riktigt bra Jesper. Jag vill ha något liknande snart. Ett 500-ish Move eller Mark II med vita moduler och 50 P. demasoni kanske?
Jag har helt glömt bort hur det är att ha ordentlig fisk.
Kul att du är igång, jobba på
Vattnet vill inte klarna så jag ska slänga i lite olika innerfilter också tillfälligt tänkte jag för att försöka få ordning på detta. Jag är allergisk mot dimmigt vatten!
Men allt annat har ju gått så smidigt i några dagar nu så det är nästan lite roligt att man får ett problem att lösaKommentar
-
Kommentar