Mitt "Akvarierum"

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Helene&Andreas
    • January 2009
    • 1336

Gött med lite uppdateringar från herr Broman!
    Riktigt fin motoro du har fått tag på, tror tyvärr att "märket" på ryggen kommer vara kvar ändå... Som ett ärr.
    Ja stucken av gadden vill du inte bli...

Kommentar

• Einarsson
      • May 2012
      • 2956

Ursprungligen postat av Helene&Andreas
      tror tyvärr att "märket" på ryggen kommer vara kvar ändå... Som ett ärr.
      Äh! Det ger ju bara mer personlighet!
      350L Diskus

Kommentar

• Helene&Andreas
        • January 2009
        • 1336

Ursprungligen postat av Einarsson
        Äh! Det ger ju bara mer personlighet!
        Exakt min mening också... Krigsskada...

Kommentar

• Inger H
          • December 2008
          • 11248

Vill bara säga Jesper, att jag läser fortfarande alla dina inlägg . Sen kan jag säga, att det var kul "på den tiden" vi surrade mindre fiskar, som jag begrep mig på lite i alla fall. Jag har absolut ingen kunskap dina invånare nu, men läser ändå med intresse (som jag har skrivit i ett tidigare inlägg) om dina nykomlingar - bara så att du vet .

//Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentar

• Jesper Broman
            • November 2012
            • 3445

Ursprungligen postat av Helene&Andreas
            Exakt min mening också... Krigsskada...
            Haha, ja det har ni rätt i.
            Och som jag skrev innan så är det inget som direkt stör mig

Kommentar

• Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

Ursprungligen postat av Inger H
              Vill bara säga Jesper, att jag läser fortfarande alla dina inlägg . Sen kan jag säga, att det var kul "på den tiden" vi surrade mindre fiskar, som jag begrep mig på lite i alla fall. Jag har absolut ingen kunskap dina invånare nu, men läser ändå med intresse (som jag har skrivit i ett tidigare inlägg) om dina nykomlingar - bara så att du vet .

//Inger
              Gott att höra

Kommentar

• Rufus
                • January 2005
                • 866

12 kar! Puh du har inte använt hinkar va �� .
                Jag förstår att de känns att göra sig av med fisk man haft ett tag, blir ju lite familjemedlem de också på ngt sätt. Jag tänkte göra mig av med några när jag bytte upp mig i akvariestorlek i januari, men icke. Gamlingarna simmar forfarande kvar här hos Anderssons. Det får bli så tills de trillar av pinn. Strunt att jag inte kan förnya som jag vill, nykomlingar blir betraktade som tillskott i den dagliga lunchen har jag erfarit.
                Jag lämnade in ett par rackarns snygga Eldbukar en gång, de grävde för mkt bland växterna. Men skyldig kända jag mig och undrade om de skulle få det bra �� Men de försvann på direkten från butiken. Knasig man är!
                Så fin rockan är! Det är något speciellt med dessa sorts fiskar, jag förstår att du vill bygga upp ett kar med henne som huvudinvånare. Jag såg att de var småfisk tillsammans med rockan, tar den inte småfisk eller står ngt helt annat på menyn?
                Lycka till med flytten!
                // Annicka

Kommentar

• Tommy Vestlie
                  • August 2014
                  • 2097

Tack för schyst film och intressant läsning därefter. En fundering om giftet i taggen, hur starkt är det, kan det tex jämföras med en huggorm som ju en vuxen frisk människa kan hantera även om man inte mår särskilt bra av det?
                  Proud member of Aquascapers of Sweden

Kommentar

• KristianE
                    • April 2012
                    • 1443

Jag tycker hon ser helt ok ut i aggressiviteten på maten. Givetvis så blir det ju hetsigare när det är konkurrens om maten (vilket jag också tycker mig se tendenser till, maten verkar ju klart intressantare när småfiskarna visar intresse för den )
                    //Kristian
                    Följ mitt 1440l SA projekt på
                    http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

Kommentar

• Helene&Andreas
                      • January 2009
                      • 1336

Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                      Tack för schyst film och intressant läsning därefter. En fundering om giftet i taggen, hur starkt är det, kan det tex jämföras med en huggorm som ju en vuxen frisk människa kan hantera även om man inte mår särskilt bra av det?
                      Ja lite så är det väl... En vuxen frisk människa fixar det men som du säger mår man kanske inte så bra av det... Domningar och gör förbannat ont... Läkarvård är väl att föredra i ett sådant fall.

Kommentar

• woodlund
                        • December 2011
                        • 666

Grymt läckra fiskar de är rockorna , så du siktar på plattfisk både horisontellt och vertikalt framöver ( diskus o rockor) tror att jag vet en kille som kan lösa diskusfrågan
                        1900Liter Diskusvatten

Medlem i NDSS www.diskusforum.se

Kommentar

• Bluewing
                          • August 2012
                          • 10522

Så skön läsning att få följa med i dina nya steg, Jesper. Tycker dina nya val är riktigt intressanta. I ett större kar hade dessa temprementsfyllda pannkakor varit högintressanta för mig. Kul med en film. Sedan får jag ta att du vill skälla en stund på som du upplever det dålig respons. Nya obekanta inlägg måste smältas lite även om de som dina är mycket intressanta.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

Kommentar

• Likan
                            • April 2012
                            • 2611

Jesper, du får ju ha i åtanke att alla inte är inne varje dag och surfar. :P jag missade tydligen din uppdatering igår när jag var inne och härjade lite.

Jag blev glad över filmen med rockan (såklart) men liten ledsen över att du måste sälja av alla andra fiskar. Speciellt cikliderna som du kämpat så med (sålt hälften, ångrat dig etc, eller hur det nu var, minns lite vagt). Tolkade jag det rätt att du ska sälja de återstående också? Jag kan ju ingenting om dem men kan man inte ha dem med rockan då? (Antagligen inte för då skulle du säkert ha haft det.)

En grej jag tänkte på i filmen var att detta nog är första gången jag ser rocka med småfisk. Det var ju faktiskt riktigt trevligt. En ny dimension.

För min del får du mer än gärna fortsätta att uppdatera om rockan.
                            450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

Kommentar

• Jesper Broman
                              • November 2012
                              • 3445

Wow! Härligt med en massa inlägg när man kommer tillbaka, ska inte gnälla idag

När det stora akvariet är tomt så tänkte jag överge denna tråden och starta en ny tråd för enbart detta akvarium. För efter flytten så finns det inget akvarierum längre och jag kommer bara att ha 660-litaren igång. Grabben ska ha sitt lilla "paludarium" i sitt rum med grodorna i. Får se hur länge han står ut med grodornas kväkande på nätterna

Och det känns faktiskt inte tråkigt att bli av med sitt akvarierum heller, det har varit igång i 3 år och jag är tacksam att jag har haft möjligheten att ha ett rum över som jag har kunnat proppa fullt med akvarier. Så en ny tråd när denna era är slut känns därför rätt

Kommentar

• Jesper Broman
                                • November 2012
                                • 3445

Ursprungligen postat av KristianE
                                Jag tycker hon ser helt ok ut i aggressiviteten på maten. Givetvis så blir det ju hetsigare när det är konkurrens om maten (vilket jag också tycker mig se tendenser till, maten verkar ju klart intressantare när småfiskarna visar intresse för den )
                                Ja hon var faktiskt ovanligt glupsk när jag filmade, men hon blir mer och mer självsäker för varje dag så jag är inte orolig

Kommentar

Arbetssätt...