350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1419876560.493131.jpg
Visningar: 1
Storlek: 139,5 KB
ID: 2165370Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1419876583.505588.jpg
Storlek: 115,8 KB
ID: 2165371Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1419876605.660098.jpg
Storlek: 106,0 KB
ID: 2165372Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1419876688.703641.jpg
Storlek: 114,1 KB
ID: 2165373

Det är ju skitsvårt att få till bra bilder med mobilen. Menmen [emoji6]

Ähum. Sen ska man ju hitta åt dom i albumet också...
    Senast redigerad av Mu(sic); 29 December 2014, 19:14.

Kommentar

• Inger H

• December 2008
      • 11248

Åh, vad söta dom är

//Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentar

• Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

Undrar om dom nya Iphone har bättre kamera. Den är ju så långsam!

Kommentar

• Inger H

• December 2008
          • 11248

Ursprungligen postat av Mu(sic)
          Har faktiskt ingen aning, tycker du ska spara till en hyfsad kamera i stället om du gillar att fota (kolla blocket). Själv sparade jag tiokronor i en Merflaska i ett par år faktiskt. Fast jag nallade i den flaska till annat stup i kvart, så till slut förbarmade sig Håkan så att jag kunde köpa min kamera .

//Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentar

• Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

Jag får fundera på saken. Jag är ju egentligen inte typen som fotograferar mycket och jag har ingen som helst känsla för det [emoji12]

Kommentar

• Inger H

• December 2008
              • 11248

Jag får fundera på saken. Jag är ju egentligen inte typen som fotograferar mycket och jag har ingen som helst känsla för det [emoji12]
              Okey, jag fotar allt jag kommer åt faktiskt (men delar inte med mig av allt), fast fiskarna är svårast tycker jag. Finns inte intresset, så ska man inte kosta på utan vara nöjd med det man har

//Inger

Kommentar

• Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

Ja men LITE bättre kunde man ju ha [emoji6]

Kommentar

• PiaJo

• August 2009
                  • 13001

Det säger du bara, vänta tills du håller en systemare i handen så blir mycket kuligare
                  /PIA

Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

Kommentar

• ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

Ursprungligen postat av PiaJo
                    Det säger du bara, vänta tills du håller en systemare i handen så blir mycket kuligare
                    Så är det faktiskt, men även då går intresset upp och ner. Köper du en ok kamera för några tusenlappar klarar du dig länge, då är det vettigare att lägga pengarna på ett bra objektiv.
                    /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Webo
                      • August 2014
                      • 1968

Kameran i Iphone 5 och 6 är exakt lika (dåliga). Apple tycker inte man behöver göra så mycker bättre för att släppa en ny modell tyvärr.

Skickat med Tapatalk från min mobil.
                      Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

Kommentar

• Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

Njae några tusenlappar blir det inte. Jag ska ju ha råd med fler kar och fina fiskar och sånt [emoji6]

Kommentar

• Bluewing

• August 2012
                          • 10522

Håller inte med Webo alls om omdömet om iPhones kamera. Den fungerar utmärkt i ffa iPhone 6. Men ingen mobil tar ändå bra bilder på ett akvarium. Det beror ju på att optiken är förhållandevis vidvinklig och en stor fisk får lätt guppy-proportioner på det tagna kortet. Det fungerar bäst till bilder på hela karet. Inte på enskilda mindre fiskar. Däremot fungerar filmfunktionen riktigt bra trots begränsningarna.
                          En hygglig systemkamera behöver inte vara ruskigt dyr. Även de billigare övertrumfar lätt alla mobiler.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

Kommentar

• Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

Jag har redan en ganska dyrbar hobbyutrustning som bara står i väntan på att jag ska återfå förmågan att ägna mej åt flera hobbies. Det får bli iphone-byte [emoji2]

Kommentar

• Bluewing

• August 2012
                              • 10522

Lär dig filma med den via appen capture så kan du få jättefina filmer att visa oss andra. Alla mina filmer är tagna med en iPhone 5S och Capture-appen.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

Kommentar

• Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

Det låter bra det Bluewing [emoji2]

Kommentar

Arbetssätt...