Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Bluewing
    svarade
    Mitt första Diskusakvarium

    En del fiskar med sugmunnar kan få för sig att äta av andra fiskars slemskikt vilket är klart irriterande för den andre. Så kolla var ryttaren har munnen är ett tips

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Hehe. Det visste jag inte. Kul att man lär sig nytt helar tiden.

    Skickat med Tapatalk från min mobil.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Jag har en handfull av dessa varelser i karet och visst gör dem nytta men kan tyvärr samtidigt uppleva dem som något enerverande eftersom de också gillar att rida på diskus ryggar. "Hästen" i detta rodeo är inte lika förtjust.

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Har du testat med siamesiska algätare Shepard, om de nu går ihop med övriga invånare i karet.

    Skickat med Tapatalk från min mobil.

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Just do it
    Hehe, visst, lätt att säga, men tofsalgerna tycks förfölja mig. Jag har ett kar (100 liter) till synes utan så mycket som en enda liten alg, men i det större karet är det värre.

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Shepard
    Lika tjusigt som alltid Blir mer och mer sugen på discus igen. Och jag önskar att jag kunde få till det lika algfritt och rent
    Just do it

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Erikderek
    Vackert!
    Tack

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Lika tjusigt som alltid Blir mer och mer sugen på discus igen. Och jag önskar att jag kunde få till det lika algfritt och rent

    Lämna en kommentar:


  • Erikderek
    svarade
    Vackert!

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Efter vattenbyte, växtklippning samt några genomförda inredningsförändringar så smakar det extra gott med lite belöningsgodis som serverats för gott uppförande under arbetet.

    Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

    Lämna en kommentar:


  • Shepard
    svarade
    Den som nå'n gång fick besöka Amazonas, och veta, att även om man inte ger sig ner under ytan, så finns dessa fantastiska fiskar nära, som man annars bara ser bakom en glasruta

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Jag blir tårögd när jag ser på filmen, tack för den
    Tänk ändå att jag har fått uppleva en lite bit av detta med yngel och yngelvård - finns inget som slår det, i alla fall inte när det gäller fiskar

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Einarsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Grymt fina cuipeua du har fått hem, Einarsson!
    En av mina absoluta favoriter! Ett gäng sådana lite längre fram...
    Ja jag hade en jävla tur.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Grymt fina cuipeua du har fått hem, Einarsson!
    En av mina absoluta favoriter! Ett gäng sådana lite längre fram...

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Einarsson
    Det roliga med den videon är att Tony idag sa att WB:Sabby tydligen var inblandad i filmandet av den där. Lite roligt då det är han som Tony importerar sina vildfångade fiskar av, och således är det han som fångat de 3 fiskarna jag köpte igår.
    Måste vara en underbar känsla att få hem fiskar som detta, grön av avund .

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...