Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Tommy Vestlie
    svarade
    I karen hemma så lunkar allt på som sig bör. Har sedan länge övergått till VB i diskuskaret endast en ggr per vecka samt slutat helt med växtnäring och det har fungerat alldeles utmärkt. Noterar dock att tillväxten i karet tar längre tid men den enda konsekvensen av det är att jag inte behöver rensa valle lika ofta.

    Diskarna är alla stora och fina matvrak och gruppen känns harmonisk. Lite häftigt att tänka på hur små tex Pigeon Blood var när de kom hem. Någon lek har det dock inte varit på ett tag. Verkar gå i vågor. En viss period leks det varenda vecka sen kommer det månaderna helt utan tillstymmelse till lek.

    Cuipdosarna växer som bara sjutton, det är en rejält snabbväxande art. Det till skillnad från deras kompisar L177 som växer väldigt långsamt. men några av dem börjar ändå komma upp i lite storlek.

    På temat tillväxt så har även grenmalarna dragit iväg på längden ordentligt, verkligen en härlig krydda i karet som tills en början var lite skygga men som nu, precis som övriga invånare i karet är totalt orädda av sig. Även här skiljer sig L177:orna från resten av gänget som gärna håller sig för sig själva.

    I saltnanot så har jag faktiskt inte gjort ett VB på över en månad och det är precis lika välmående för det, korrallerna har växt ordentligt så det börjar nog närma sig ett läge att faktiskt överlåta koraller till någon annan med behov. Blir dock ett VB här till helgen.

    Ja så mycket mer finns det faktiskt inte uppdatera tråden med

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Webo
    Det är lugnt. Jag misstänker att länken kommer att finnas överallt när den släpps ☺
    Kan kanske bli så

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Det är lugnt. Jag misstänker att länken kommer att finnas överallt när den släpps ☺

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Webo
    Jag är ju helt online social analfabet (använder inte fb och twitter osv) så någon länk hade varit bra. Har sökt på nätet men hittar inget och inte heller om jag sökte på twitter och #ae.
    Mathias har ju sammanfattat det väl ovan. Om du vill så kan jag se till att du får länken när det är dags

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Spännande

    Lämna en kommentar:


  • Mathias Nilsson
    svarade
    Ursprungligen postat av Webo
    Jag är ju helt online social analfabet (använder inte fb och twitter osv) så någon länk hade varit bra. Har sökt på nätet men hittar inget och inte heller om jag sökte på twitter och #ae.
    Det kommer att släppas en tidning i slutet av november. Det är ingenting som finns att se i dagsläget. Ni har ett datum, håll det i minnet

    Lämna en kommentar:


  • Knax
    svarade
    Ursprungligen postat av Webo
    Jag är ju helt online social analfabet (använder inte fb och twitter osv) så någon länk hade varit bra. Har sökt på nätet men hittar inget och inte heller om jag sökte på twitter och #ae.
    Det är något slags teaser de håller på med. Du får som alla andra tåla dig till det de kallar "nedsläpp" den 22 november. Jag tycker för min del att det verkar spännande.

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Webo
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    #ae
    [ATTACH=CONFIG]78003[/ATTACH]
    Jag är ju helt online social analfabet (använder inte fb och twitter osv) så någon länk hade varit bra. Har sökt på nätet men hittar inget och inte heller om jag sökte på twitter och #ae.

    Lämna en kommentar:


  • Bluewing
    svarade
    Det ska bli så himla kul! [emoji4]

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    #ae
    [ATTACH=CONFIG]78003[/ATTACH]

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av PiaJo
    Skall du skaffa arowaner..
    Nja

    Lämna en kommentar:


  • PiaJo
    svarade
    Skall du skaffa arowaner..

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Nedräkningen har börjat ‪#‎AE‬

    Klicka på bilden för större version

Namn: 12194592_10153022326232271_1175003366619495901_o.jpg
Visningar: 1
Storlek: 91,4 KB
ID: 2173237

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Faltaren
    Mycket fint [emoji3]
    Tack snälla [emoji4]


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:


  • Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Bluewing
    Otroligt bra bilder, Tommy! Tror också att VF är din väg.
    Tack Johnny [emoji4]. Ja det är jag näst intill övertygad om men som sagt så dröjer det förhoppningsvis många år tills dess att det finns plats för VF.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...