Mitt första Diskusakvarium

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Bluewing
    svarade
    Det där ser lovande ut

Lämna en kommentar:

• DiscusTanten
    svarade
    Här är är första kvällen när dom kom

Dom får vara i fred ett tag innan vi lägger in växter osv men vi är nöjda med back to nature bakgrunden.

Lämna en kommentar:

• Inger H
    svarade
    Testet funkade bra, njuter att få se bilder på dina snyggingar .

//Inger

Lämna en kommentar:

• DiscusTanten
    svarade
    Tack men ska testa en sak

annars får jag vänta

Lämna en kommentar:

• Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av DiscusTanten
    Är i gång sedan 2 veckor med ett akvarium med 10st vildfångade diskus 5 Heckel/5 gröna och betalat in så jag blir guldmedlem och kan visa mina bilder, kul att få följa era diskussioner och dela tips och andra idéer.
    Så kul med en "Discustant", jag har också varit en sådan tant . Det ska bli himla kul att få följa din tråd!
    Välkommen säger jag med .

//Inger

Lämna en kommentar:

• Bluewing
    svarade
    Brukar ta några dagar ofta. Men om du har bilderna på någon bildsajt så kan du länka dit. Eller annars så kan jag skapa en temporär mapp i dropbox så kan jag lägga in dem här åt dig så länge eller om du hellre vill ha dem i en egen tråd?

Lämna en kommentar:

• DiscusTanten
    svarade
    Tack

Är sugen på att lägga ut lite bilder men hur lång tid tar det från man betalat via paypal tills man blir guldmedlem?

Lämna en kommentar:

• Bluewing
    svarade
    Välkommen DiscusTanten ! Kul att du kom hit Då finns det mer härliga bilder och kanske ännu en tråd att se fram emot.

Lämna en kommentar:

• DiscusTanten
    svarade
    Är i gång sedan 2 veckor med ett akvarium med 10st vildfångade diskus 5 Heckel/5 gröna och betalat in så jag blir guldmedlem och kan visa mina bilder, kul att få följa era diskussioner och dela tips och andra idéer.

Lämna en kommentar:

• Einarsson
    svarade
    Du som behöver filter.

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
    Kanon Mats, uppskattas. Måste kila, skall med ett tåg. Suger åt mig och återkommer. Mittstaget är ju givet nu när jag tänker efter
    Gôtt!

Japp, mittstaget/en är en sån där "blindspot" man lätt glömmer av. Blir ett jävla fint flow om man sätter stuffet på rätt sätt.

Lämna en kommentar:

• Tommy Vestlie
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Var inte tveksam till att använda fler typer av grenar, från olika träd. Det är lätt att applicera och sticka in grenar bland andra, och det luckrar upp looken i karet betydligt.
    Kolla om du kan sätta rot- och grendelar även på kortsidorna. Det bidrar till att skapa en mer omslutande känsla i inredningen (om man nu tycker att det passar den idé man tänkt sig).
    En grej till: ta gärna tillfället i akt att hänga rötter i mittstagen, då får du ut inredningen i "rummet" i karet och man kan slippa undan en "uppradad" feeling (som är ganska vanlig i många kar).

Jaja, bara några idéer... slänger in några bildexempel på det jag menar.

Fina inredningsgrejer du har skaffat, skall bli kul att kolla hur du sätter det hela!
    Kanon Mats, uppskattas. Måste kila, skall med ett tåg. Suger åt mig och återkommer. Mittstaget är ju givet nu när jag tänker efter

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Var inte tveksam till att använda fler typer av grenar, från olika träd. Det är lätt att applicera och sticka in grenar bland andra, och det luckrar upp looken i karet betydligt.
    Kolla om du kan sätta rot- och grendelar även på kortsidorna. Det bidrar till att skapa en mer omslutande känsla i inredningen (om man nu tycker att det passar den idé man tänkt sig).
    En grej till: ta gärna tillfället i akt att hänga rötter i mittstagen, då får du ut inredningen i "rummet" i karet och man kan slippa undan en "uppradad" feeling (som är ganska vanlig i många kar).

Jaja, bara några idéer... slänger in några bildexempel på det jag menar.

Fina inredningsgrejer du har skaffat, skall bli kul att kolla hur du sätter det hela!
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• Bluewing
    svarade
    Det där är/kommer att bli en höjdare, Tommy.

Lämna en kommentar:

• Faltaren
    svarade
    Nice 😀

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...