Det är en grön tigerlotus tror jag:
Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
-
Nix det är inte Tigerlotus, ser mera ut som Nymphoides hydrophylla eller annars vattenspikblad men med ovanligt långa stjälkar. Mina vattenspikblad blir ungefär likadana med gödning och Co2.
Edit. Kollade filmen igen och det är Nymphoides hydrophyllaKommentar
-
Tommy. Sedan måste jag berömma dig för ett mycket vackert, välmående kar med harmoniska Diskus i.Kommentar
-
Fick bli en film till samt några kommentarer om karets växter.
Tack snälla för era trevliga kommentarer. Kom precis hem och känner mig halvdassig, åkt på en förkylning och ni vet ju hur det är med förkylda män
Satte mig framför karet, tänkte att det måste vara en bra medicin mot just förkylning.
Känns som jag fått skaplig balans för mina växter när det gäller ljus, näring och C02. Allt växter så det knakar. Allt förutom Javaormbunken som jag monterat på roten till höger som blivit tråkigt brun. Får se om den tar sig annars så får den nog förpassas till de eviga jaktmarkerna. Kommer i så fall ersättas med en identiskt, passar ju så bra där. Trägen den som ger sig.
Blåvinge har så gott som rätt: Växten till höger är en nymphoides sp, tycker den har blivit fantastiskt vacker, gillar särskilt att den bryter övriga gröna växter med sin betydligt ljusare ton. Den observanta ser att det även står en sådan till höger om den stora roten. Den extra observanta ser att det simmat iväg ett skott som självmant valt att rota sig bland alla Anubias på den lilla roten i mitten, syns tydligt på den ljusare gröna färgen. Har den självmant ”simmat” dit så skall den givetvis få sitta kvar.
(Precis när jag började filma detta så fick några av pandorna tuppjuck, något som dem får några ggr per dag)
(Filmen är tagen ca fem minuter före dagens andra automatiska matning vilket märkt tydligt på karets invånare, dem kan helt enkelt klockan)
Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Kommentar
-
Blir jag nu snäll tillbaka på den kommentaren igen så blir vi helt odrägliga. Så jag nickar lite manligt gillande till kommentaren helt enkelt.Kommentar
-
-
Ursprungligen postat av Inger HMig gjorde det inte ett dugg att filmen var lång . Snyggt kar, harmoniska Diskusar och dessa gula pajsar är en fröjd för ögat.
Gula pajaser kommer nog snart i mitt kar också=härmapa
//IngerProud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Kommentar
-
Det är sånt som kallas Diskusgemenskap. Det räcker med att man har ett hjärta för Diskus så ingår man i familjen. Det har ju du, Inger.Kommentar
-
"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Någon som har några tips att delge min sambo i hennes nystartade projekt?
Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Akvariekvällen slutade lite extra bra. Det är väl bara i ett forum som detta som man vågar yttra glädje över färgen på en fisks avföring? Tror inte det är något jag skall basunera ut på kontoret i morgon men galet skönt är det att se den mörka färgen på det som nu kommer ur vår hona.
Såg även indikationer på att hon ville vara med sin partner efter vattenbytet i kväll. Vilket dessutom var det andra vattenbytet utan att tillsätts PH-Buffert, och här ännu en glädjande nyhet, PH-värdet håller sig under 7.
Med lite tur så var det sista dagen jag medicinerade honan, dvs hela karet eftersom hon inte ätit på ett tag. Om allt vill sig väl så blir det en rejäl dos Easy-life på onsdag för att bli av med all medicinering.
Nu är ljuset släckt för ikväll så det är bara att hålla tummarna för en fortsatt positiv utveckling.Senast redigerad av Tommy Vestlie; 23 September 2014, 07:15.Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
Kommentar