Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Tyvärr så växer ju tofsalgsätande fiskar inte på träd."You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
Min profil
Mitt galleriKommentar
-
Att beskåda karet nuförtiden väcker åter minnen till tiden då man hade tonåringar hemma. Nu gnabbade visserligen inte mina grabbar så mycket men ständigt hungriga det var dem verkligen. Diskusarna blir verkligen aldrig mätta längre utan så fort man kliver in i vardagsrummet eller går nära karet så flockar de i det hörn där dem har bäst vy över rummet, tittar än djupt in i ögonen och gör allt dem kan för att förmedla ”MERA MAAAAAAAAT”.
Övrig tonårsjämförelse skulle kunna vara ungdomsgängen i filmen Grease, ni vet killarna som hellre pucklar på varandra än att kramas, hellre ger kompisen en rejäl smäll på axeln än att säga ”hörru du är faktiskt en schysst kompis”. Nu har visserligen djuren ett antal andra skäl till att puckla på varandra än tonårsgrabbars bristande förmåga att visa känslor men på något vrickat sätt så känns ändå jämförelsen lite kul.
I övrigt så är jag för stunden så inspirerad av hur harmoniskt det trots allt är att se dessa magnifika varelser simma bland rötter och växtlighet och hur de faktiskt själva verkar stortrivas i just en sådan miljö så i helgen så blev det faktiskt ytterligare några kvistar i karet för att förstärka detta ytterligare. Nu valde jag kanske inte att filma just när kidsen är i detta mode men ni få väl helt enkelt ta mig på min beskrivning.
Nej nu har jag skrivit så mycket svammel på Zoopet de senaste veckorna så jag tror med bestämdhet att det är dags att ta en paus från allt svamlande och därmed bespara eventuella läsare från ytterligare obehag
Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Att beskåda karet nuförtiden väcker åter minnen till tiden då man hade tonåringar hemma. Nu gnabbade visserligen inte mina grabbar så mycket men ständigt hungriga det var dem verkligen. Diskusarna blir verkligen aldrig mätta längre utan så fort man kliver in i vardagsrummet eller går nära karet så flockar de i det hörn där dem har bäst vy över rummet, tittar än djupt in i ögonen och gör allt dem kan för att förmedla ”MERA MAAAAAAAAT”.
Övrig tonårsjämförelse skulle kunna vara ungdomsgängen i filmen Grease, ni vet killarna som hellre pucklar på varandra än att kramas, hellre ger kompisen en rejäl smäll på axeln än att säga ”hörru du är faktiskt en schysst kompis”. Nu har visserligen djuren ett antal andra skäl till att puckla på varandra än tonårsgrabbars bristande förmåga att visa känslor men på något vrickat sätt så känns ändå jämförelsen lite kul.
I övrigt så är jag för stunden så inspirerad av hur harmoniskt det trots allt är att se dessa magnifika varelser simma bland rötter och växtlighet och hur de faktiskt själva verkar stortrivas i just en sådan miljö så i helgen så blev det faktiskt ytterligare några kvistar i karet för att förstärka detta ytterligare. Nu valde jag kanske inte att filma just när kidsen är i detta mode men ni få väl helt enkelt ta mig på min beskrivning.
Nej nu har jag skrivit så mycket svammel på Zoopet de senaste veckorna så jag tror med bestämdhet att det är dags att ta en paus från allt svamlande och därmed bespara eventuella läsare från ytterligare obehag
https://www.youtube.com/watch?v=8CVS...ature=youtu.beKommentar
-
Kommentar
-
Mycket fisk som dessutom växer och blir allt större, mycket växter, mycket annat inredningsbös, matar ofta och mycket, relativt känsliga invånare som verkar i bottensegmentet. Fortfarande inte hundra nöjd med karets funktion. Tror på ytterligare förbättrad cirkulation. Lösning växer sakteligen fram.
CO2 flaskan tog åter slut ersättas av en 6kg så nu bör det hålla lite längre.Senast redigerad av Tommy Vestlie; 16 December 2014, 21:20.Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
. Absolut ingen fara med att du svarade nu i min tråd. Har mer och mer börjat gilla det vilda allt eftersom jag ser hur fiskarna trivs i det. Växterna blir inte bara inredningsdetalj i bakgrunden utan en djungel att leva i. Skulle mycket väl kunna tänka mig att bryta mot alla normer och plantera vallisneria i mitten och i framkant som ringlar sig runt kvistarna.
-
jag skulle vilja se ett foto taget från sidorutan, jag gillar att kika på mina kar från sidorutan, på de jag kan, för det ger ett sånt härligt djup och då ser man om det är för mycket kvistar/rötter mm./PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
-
Då ser jag fram emot detta, mina kar tänds och släcks lite olika tider så jag kan kika på dem lite olika tidpunkter och på helgerna när jag mer sitter nere i bodegan och myser framför tvn och brasan, vi har braskaminen där, så brukar jag låta dem vara tända lite längre som man kan springa dit och kika i reklampauser/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Låter toppen. Har också lite olika tider på karen, men samma tid alla dagar. Diskuskaret är tänt från 13:00 - 22:00 vilket visat sig fungera bra tillsammans med PMDD och CO2. Nanokaret har en betydligt sämre belysning så det tänds redan 10:00.Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
Kommentar