Kan tro det ja Du, Tommy, hur gör du med dina diskusar när du åker på semester? Bara Nyfiken.
Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
-
Hur gör du?Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Jag har en gräns på två veckor, sedan får jag separationsångest modell svår. Vill inte låta diskusarna vara utan mat så länge. Så jag kör med Eheims Twin feeder som jag fyller med en mix med Tetrabits. till Diskusarna Dr. Bassleer Chlorellafoder och Standard till bottenlevande fiskar. Sedan ställer jag några engångskoppar som är fyllda med Ernst (L330) och Arne (LDA031)-mat som pytsas i karet från blomvattnaren var 3:e dag.
Ställer mataren på relativt låg dos per dag så att fodret räcker i 2 veckor. Så jag har idag 3 st Eheim Twin feeder till Diskus och asienkaret samt mitt 180. Lidot kör jag med Juwels egen matare som är kopplad till en luftpump för att torka granulatet. Eheims twin har ju en egen fläkt som löser det hela. Skulle gärna ha haft JBLs variant men den säljs inte i Sverige vad jag vet. Den har ju en extra stor foderbehållare som rymmer 375 ml med extrabehållare. Men nu är det Eheim Twin Feeder som gäller här. Den funkar kanon till flingor och granulat.Kommentar
-
Jag vill egentligen ha en foderautomat där jag själv kan kontrollera dosen. En sån som har typ 14 fack så jag kan fylla på facken med exakt så mkt mat jag vill att de ska få per gång, Eheim FUNKAR men det är väldigt svårt att kontrollera hur mkt mat som faktistk skickas i. :/Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag kör med en Eheim Twin Feeder och är nöjd med den även om jag delar Einarsson's uppfattning om att det är svårt att kontrollera doseringen. Förnärvarande doserar jag en dos fem ggr om dagen, körde tidigare med dubbel dos två ggr om dagen men tyckte att det blev för mycket mat som blev liggande lite för länge. För mig räcker maten ca två veckor när jag fyller fullt. När jag åkt bort så har jag minskat matningen till två/ tre ggr per dag eftersom jag inte kan byta vatten, detta tyckte jag funkade bra i somras och tänker mig fortsätta med nästa gång jag är borta längre tid.
Sent from my iPad using TapatalkKommentar
-
Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Kommentar