Har en känsla inombords för den inredning som jag vill ha men inte lyckats att visualisera den. Varken för mig själv eller någon annan. Tror dock att jag börjar närma mig nu. Vill dock ha mer "bös" på botten vilket förhoppningsvis kommer ge sig över tid allt eftersom löven bryts ned.
Jättefint Tommy. Snyggt, krispigt. Sedan blir karet "plattare" när man filmar lite ifrån sidan pga att man "ser" rutan. Filmar du exakt rakt framifrån och kan få bort ljuset kring så djupnar karet direkt. Nu får man andra referenspunkter som stör i hjärnan.
Alternativt gör en tai-chi-filmning och rör dig mjukt som en Kuhliiål med kameran så nära att karets detaljer inte syns. Kör du sedan rörelsekorrigering på YT så blir det sköna glidningar.
Det är inte alla av oss som har modet att utrusta våra kar med accessoarer typ glas
Senast redigerad av Bluewing; 21 April 2015, 12:01.
Du sedan apropå det där med bös på botten så blir det aldrig riktigt så som du tänker med bara Catappa. Du måste nästan mixa med olika slags blad eller pinnar så att botten får flera skikt av bös/mulm. Mats har en del filmer när Schackbräden plockar bland pinnar och annat har jag för mig. Hittar inte det nu hos Mats. Om Mats är där så efterlyses megabösfilmer från arkivet. Hinner du inte så tipsa om var vi andra ska leta i maxabbeys skattkammare.
Dessa Dicrossus foirni är vildfångade rariteter, och jag satte dom i en 50x50x50 cm kub för att kolla hur de skulle utvecklas, innan jag drog ner dom i ett 540.
Jättefint Tommy. Snyggt, krispigt. Sedan blir karet "plattare" när man filmar lite ifrån sidan pga att man "ser" rutan. Filmar du exakt rakt framifrån och kan få bort ljuset kring så djupnar karet direkt. Nu får man andra referenspunkter som stör i hjärnan.
Alternativt gör en tai-chi-filmning och rör dig mjukt som en Kuhliiål med kameran så nära att karets detaljer inte syns. Kör du sedan rörelsekorrigering på YT så blir det sköna glidningar.
Det är inte alla av oss som har modet att utrusta våra kar med accessoarer typ glas
Bra tips tack, tänkte göra en kortare film under kvällen nu när vattnet klarnat efter gårdagens övning.
Dessa Dicrossus foirni är vildfångade rariteter, och jag satte dom i en 50x50x50 cm kub för att kolla hur de skulle utvecklas, innan jag drog ner dom i ett 540.
Kommentar