Sånna jekla firrar alltså.
Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
-
Första fasen, dvs stressen börjar sakteligen lägga sig i karet för att istället övergå till det där härligt gnabbet som man vill se i ett diskuskar. Skall bli väldigt spännande att se vad som nu händer med hierarkin i karet.
Av de sex Pigeon Blood Red femkronor som vi började med så har nu 2-3 blivit riktigt fina fiskar men naturen har också gallrat ut ett antal individer som inte utvecklats som resten av gruppen. Det är ju helt naturligt när man väljer att köpa småfiskar. Om man jämför med de Blå turkos som vi köpte igår så har det garanterat gallrats ut många fiskar under resans gång till förmån för dessa skönheter. Skillnaden är väl helt enkelt att någon annan gör det innan vi köper fisken.
Finns ju många aspekter kring detta. Ekonomi är givetvis en. Femkronorna betalade vi 295 kr styck för, Stendker fisken 750 och de två senaste blå turkarna 1500 kr styck. En annan aspekt är ju själva resan, det har varit oerhört lärorikt att få börja med en grupp småttingar, att få följa deras resa från bäbisar till tonåren. Ångrar inte detta en sekund men förstår också de som köper större fiskar från start vilket även jag blev rekommenderad att göra men som vanligt inte lyssnade på
Tanken är nu att inom kort ge de individer som inte hängt med övriga i gruppen en ny chans att frodas på annan plats. Kvar i detta kar kommer vara de individer som utvecklats bäst. Jag valde dock att låta alla gå kvar i samband med introduktionen av de två blå turkarna helt enkelt eftersom jag ville välkomna dem till en större trygg gruppering. Jag har ansvarat för ett antal företagsförvärv i min karriär och det är alltid enklare att välkomna ett mindre gäng till en redan etablerad kultur än att till exempel konsolidera två lika stora verksamheter.
Har grejat en del i karet idag och det har inte varit några som helst problem eftersom majoriteten av karets invånare är vana vid min närvaro, de två nya har då också varit helt lugna.
Även fjärilarna växer och frodas så möjligen får ett par snart flytta.
Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
-
-
Det var den du tittade på först, sen funderar man och velar i typ 30 minuter och så är man ändå tillbaka på den man tittade på först i slutändan.
Bra val dock, jag gillar fiskar som inte är 110% perfekta, det ger dom lite identitet.
Kommentar
-
-
Där ser man hur viktig magkänslan ändå är.Det var den du tittade på först, sen funderar man och velar i typ 30 minuter och så är man ändå tillbaka på den man tittade på först i slutändan.
Bra val dock, jag gillar fiskar som inte är 110% perfekta, det ger dom lite identitet.
-
Vackra fiskar!/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Kommentar
-
Senast redigerad av PiaJo; 01 May 2015, 22:04./PIA
Kommentar
-
. När det gäller min bättre hälft så är saknaden stor men jag vet att hon har det underbart i Side vilket hon är väl värd. Hade helst åkt med men min tid räckte inte till denna gången.
-
Ha ha nu var det inte just det faktum att jag är gräsänkling som gör mig till lyckligaste killen i stan utan snarare nytillskottet i karet. När det gäller min bättre hälft så är saknaden stor men jag vet att hon har det underbart i Side vilket hon är väl värd. Hade helst åkt med men min tid räckte inte till denna gången.
men var tvungen att skoja till det, det är ju fredagskväll
/PIA
Kommentar
-
Kommentar
-
Men WoW .. sicket kar och sicka dasslock.
Avis är bara förnamnet. Hoppas de trivs bra hos din stam.Kommentar
Kommentar