Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
-
-
Jag ser vad som saknas, det är ju diskusen.
vore det inte snyggt att ha dessa rötter hängandes istället för på botten? Då får du mycket bottenyta till att ha några jordfräsare eller nåt annat kul/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Försökte ta en bild i pilotkaret men omöjligt att få en bra bild. Även roten längst till vänster skall limmas upp. Nu står det på bottenglaset. Men ungefär såhär hade jag tänkt.
Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Högerdelen med start ungefär där den stående roten börjar kommer inredas med en bösig botten, tanken är att det skall bli en lite mörkare del i karet. Mittendelen helt ren med vit sand. Osäker med vänster sida om det även där blir bös.Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
-
Det där är/kommer att bli en höjdare, Tommy.Kommentar
-
Var inte tveksam till att använda fler typer av grenar, från olika träd. Det är lätt att applicera och sticka in grenar bland andra, och det luckrar upp looken i karet betydligt.
Kolla om du kan sätta rot- och grendelar även på kortsidorna. Det bidrar till att skapa en mer omslutande känsla i inredningen (om man nu tycker att det passar den idé man tänkt sig).
En grej till: ta gärna tillfället i akt att hänga rötter i mittstagen, då får du ut inredningen i "rummet" i karet och man kan slippa undan en "uppradad" feeling (som är ganska vanlig i många kar).
Jaja, bara några idéer... slänger in några bildexempel på det jag menar.
Fina inredningsgrejer du har skaffat, skall bli kul att kolla hur du sätter det hela!
Kommentar
-
Var inte tveksam till att använda fler typer av grenar, från olika träd. Det är lätt att applicera och sticka in grenar bland andra, och det luckrar upp looken i karet betydligt.
Kolla om du kan sätta rot- och grendelar även på kortsidorna. Det bidrar till att skapa en mer omslutande känsla i inredningen (om man nu tycker att det passar den idé man tänkt sig).
En grej till: ta gärna tillfället i akt att hänga rötter i mittstagen, då får du ut inredningen i "rummet" i karet och man kan slippa undan en "uppradad" feeling (som är ganska vanlig i många kar).
Jaja, bara några idéer... slänger in några bildexempel på det jag menar.
Fina inredningsgrejer du har skaffat, skall bli kul att kolla hur du sätter det hela!
Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Japp, mittstaget/en är en sån där "blindspot" man lätt glömmer av. Blir ett jävla fint flow om man sätter stuffet på rätt sätt.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar