Är i gång sedan 2 veckor med ett akvarium med 10st vildfångade diskus 5 Heckel/5 gröna och betalat in så jag blir guldmedlem och kan visa mina bilder, kul att få följa era diskussioner och dela tips och andra idéer.
Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
-
Välkommen DiscusTanten ! Kul att du kom hitDå finns det mer härliga bilder och kanske ännu en tråd att se fram emot.
Kommentar
-
Tack
Är sugen på att lägga ut lite bildermen hur lång tid tar det från man betalat via paypal tills man blir guldmedlem?
Kommentar
-
Brukar ta några dagar ofta. Men om du har bilderna på någon bildsajt så kan du länka dit. Eller annars så kan jag skapa en temporär mapp i dropbox så kan jag lägga in dem här åt dig så länge eller om du hellre vill ha dem i en egen tråd?Kommentar
-
. Det ska bli himla kul att få följa din tråd!
Välkommen säger jag med.
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Kommentar
-
-
Här är är första kvällen när dom kom
Dom får vara i fred ett tag innan vi lägger in växter osv men vi är nöjda med back to nature bakgrunden.Kommentar
-
Det där ser lovande utKommentar
-
Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Åh så fina diskusKommentar
-
Tack för alla svardom är så vackra så man ser inte på tv så mycket längre
Vi planerar att skaffa jordätare "Geophagus Altifrons" från Amazonas så vi har fiskar från samma ställe
Dom kan bli rätt stora men 4 stycken går branågon som har erfarenhet av dessa jordätare ?
Kommentar
-
Vad har ni för pH värde/ temperatur i ert Discus akvarium?
Vi ligger nu på 28 grader gick ner från 30 och pH försöker vi nu få ner till 6,5
ligger nu på 8.Kommentar
-
Vill bara chima in här i tråden och säga välkommen till DiscusTanten! Kul med ännu en discusdiggare, och riktigt kul att se lite Heckel, riktigt fina!
Vad är det för storlek på karet? Tyckte mig skönja en btn-amazonas, 720-liter?
Senast redigerad av Mats Bryzell; 26 May 2015, 20:10.Kommentar
-
Tack och du har rätt
Vi tar det lugnt för dom är så rädda i början,men längre fram så lägger vi till spottar och
svart vatten och växter ..och nya jordätare ..haft Discus förut men sålde av allt
och vill börja på nytt igenfinns inger mer rogivande än Discusar som simmar
Kommentar
Kommentar