Nästa helg tror jag att fjärilarna ska inhandlas. Känner mig lite nervös. Kan ju lätt bli pannkaka av hela grejen...
Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
Har bytt vatten i lillkaret och fixat det sista inför fjärilarnas ankomst. Känner mig fortfarande osäker på om jag ska köpa ett par eller en trio. Hade helst köpt en hane och tre honor men butiken vill inte sälja så många honor utan max två på en hane. Min magkänsla är att karet är för litet för två par, annars hade det varit ett alternativ. Måste kolla med butiken att de har levandefoder inne också för fjärilar kan, vad jag har förstått, vara lite kinkiga med maten i början. Då vore det bra att ha ordentligt med smaskiga blackworms att bjuda på!Kommentar
-
Hm, vilken velpotta jag är... Tänker nu att jag testar med en grupp fjärilar (två hanar och tre honor) för att dels säkra upp att jag har tillräckligt många fiskar även om en eller två skulle dö hastigt (vilket inte är en omöjlighet), dels göra det möjligt för dem att para ut naturligt för det fall alla fem skulle klara sig. Blir det bråk och otrivsel får jag antingen ge tillbaka några till butiken alternativt flytta dem till ett annat kar. Så får det bli. Tror jagKommentar
-
Hm, vilken velpotta jag är... Tänker nu att jag testar med en grupp fjärilar (två hanar och tre honor) för att dels säkra upp att jag har tillräckligt många fiskar även om en eller två skulle dö hastigt (vilket inte är en omöjlighet), dels göra det möjligt för dem att para ut naturligt för det fall alla fem skulle klara sig. Blir det bråk och otrivsel får jag antingen ge tillbaka några till butiken alternativt flytta dem till ett annat kar. Så får det bli. Tror jag
Kommentar
-
Kommentar