Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
-
Ska till Akvarielagret imorgon och handla levandefoder m.m. Tänker också passa på att utöka gruppen med Corydoras trilineatus i storkaret. Förhoppningsvis blir de synligare om de är fler. Ska även köpa ytterligare ett gäng gula räkor till lillkaret. Hoppas ju att de ska föröka sig naturligt på sikt och då är det nog bra med en större grupp. Jag har tio nu och ska köpa tio till.
Sedan funderar jag på att handla ordentligt med nya växter och planera om lite i mellankaret. Gillar inte hur det ser ut där i nuläget och vill inte störa mig på ett kar. Har analyserat problemet och kommit fram till att växterna är det främsta bekymret. Bör gå att fixa till utan att flytta fisken i karet.Kommentar
-
Så, nu går ytterligare tio Corydoras trilineatus i storkaret och tio gula räkor i lillkaret. Har köpt en massa levandefoder också samt nya växter till mellankaret.
Gjorde också slag i saken och beställde ett par spännande nya ciklider till storkaret: tahuantinsuyoa macantzatza! De kommer på onsdag om allt går som det ska. Kul!Kommentar
Kommentar