Ja - det har varit alldeles för mycket på gång i huset så mitt ombyggnaden av mitt kontor har stannat upp en del.
Dock så har vi nu fått en ny yttertrappa till huset, badrummet är helrenoverat, bergvärme är installerat och en elektriker håller på att dra om samtliga ledningar i huset osv. Så nu några hundra tusen fattigare är det hög tid att dra igång mitt akvarieprojekt igen.
Under denna vecka kommer elektrikern att dra nya ledningar till akvarierummet och på fredag kommer glaset till mitt 3.000 liters akvarium.
I helgen som varit har jag snickrat med akvariebänken som ju skall tåla 3,5 ton så den är rätt stabil.
Till bänken (se nedan) har det gått åt ca. 90 löpmeter 2x3 tums virke och ca 400-500 skruvar (800 mm och 100 mm).
I morgon skall jag åka och köpa skivan som skall ligga på bänken och förhoppningsvis också hinna med att lacka den.
Bifogade filer
Akvaristiska hälsningar
Kjell Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
Var det bara jag som tyckte att bilden var lite rund????
En äkta akvarist fotar med fisheye
Akvaristiska hälsningar
Kjell Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.
Lite mer har hänt och förhoppningsvis så kommer glaset imorgon
Bifogade filer
Akvaristiska hälsningar
En fågel viskade i mitt öra att det blir en frontruta av opti-whiteglas
Har faktiskt inte en susning vad lagret beställde för något. Men får väl reda på det av Sture imorgon
är de slimline du har på väggen eller?
Jepp - de är ovanför akvariet
Akvaristiska hälsningar
Kommentar