Kjells akvarier
Kollaps
X
-
Ännu återstår dock mycket innan jag kan fylla på vatten - de två breda mittstagen är ännu inte ditlimmade och kommer inte heller att bli detta innan jag fått ditt bakgrunden. Bakgrunden kommer också att bli en specialbeställd BTN och det kommer att dröja åtskilliga veckor innan den är färdig och sedan måste jag åka upp med ett släp till fabriken i Kopparberg och hämta den.
Därefter skall mittstagen limmas (sedan måste jag vänta ett par veckor innan jag fyller akvariet), belysning och filter installeras etc.
Vill du kunna fylla akvariet tidigare kan du få lite skitigt vatten som starter av mig...., men jag antar att du inte tar någon risk nu när du kostar på dig detta jättebygge, och då har du ju även tid att vänta in en bra vattenkvalitet....Senast redigerad av tummen; 11 July 2007, 12:05.Kommentar
-
Det här måste jag bara se irl .. tror i snart kommer att se en ny medlem i zoopet väst (och guld..)
Specialbeställd BTN-bakgrund, jo jag tackar jag, tänk om man hade haft råd med det...?
En framtida inbjudan till besök i källaren antar jag att man kan läsa om i Väst-tråden framöver?????
men jag antar att du inte tar någon risk nu när du kostar på dig detta jättebygge, och då har du ju även tid att vänta in en bra vattenkvalitet....Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
-
Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Kommentar
-
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ett foto till.
Jag har sågat till några "klippmoduler" och hängt upp provisoriskt. Det blev rätt hyfsat tycker jag - även om kortet blev väldigt platt pga av att blixten är slagen framifrån.
Nu kommer jag inte att kunna göra så mycket mer innan jag vet vad det blir som hamnar på gaveln längst in.
Jag har också specialbeställt 3 stora rötter från en grossist i Tyskland som jag förhoppningsvis har här inom ca 14 dagarAkvaristiska hälsningar
Kjell
-
Det där ser ju riktigt mulligt ut!
Ja, att det blir plattare och ser rörigare ut på bild har jag erfarenhet av - det är svårt att förmedla djupet med bilder - kan dock bli lättare sedan när det blir vatten i karet, då vattenbrytningen tycks förmedlas bättre på bild.
Ser fram emot fortsättningen med rötterna. Spännande!Kommentar
Kommentar