Har nu börjat komma igång lite med mit akvarieprojekt i mitt källarkontor hemma.
Preliminärt så består "projektet av tre delar.
Etapp 1.
8 st akvarier på 26-40 liter som är tänkt att innehålla räkor av olika slag.
7 st akvarier på 55-80 liter och i dessa har jag tänkt att ha krabbor i 2 st av dem samt fisk i de övriga (antagligen ciklider).
Etapp 2.
2 st akvarier på ca 160 liter som sannolikt så småningom kommer att bli ett växtakvarium och ett saltakvarium.
Etapp 3.
1 st akvarium på ca 3000 liter som sannolikt kommer att Tanganyikaciklider.
Etapp 1 måste genomföras väldigt snabbt eftersom jag i slutet av nästa vecka åker ner till Duisburg och då tänkte ha med mig diverse räkor hem och kanske också lite fisk.
Etapp 2 och 3 är inte akut utan kommer att genomföras någon gång i vinter.
Detta har hänt:
Under veckan har jag byggt och målat den ställning i vilken alla akvarier som ingår i etapp 1 och 2 kommer att stå.
Igår levererades akvarierna och idag pumpar, doppvärmare, belysning till alla akvarier som ingår i etapp 1.
Imorgon hoppas jag åtminstone hinna med att limma bakgrunder i de 8 små akvarierna.
Preliminärt så består "projektet av tre delar.
Etapp 1.
8 st akvarier på 26-40 liter som är tänkt att innehålla räkor av olika slag.
7 st akvarier på 55-80 liter och i dessa har jag tänkt att ha krabbor i 2 st av dem samt fisk i de övriga (antagligen ciklider).
Etapp 2.
2 st akvarier på ca 160 liter som sannolikt så småningom kommer att bli ett växtakvarium och ett saltakvarium.
Etapp 3.
1 st akvarium på ca 3000 liter som sannolikt kommer att Tanganyikaciklider.
Etapp 1 måste genomföras väldigt snabbt eftersom jag i slutet av nästa vecka åker ner till Duisburg och då tänkte ha med mig diverse räkor hem och kanske också lite fisk.
Etapp 2 och 3 är inte akut utan kommer att genomföras någon gång i vinter.
Detta har hänt:
Under veckan har jag byggt och målat den ställning i vilken alla akvarier som ingår i etapp 1 och 2 kommer att stå.
Igår levererades akvarierna och idag pumpar, doppvärmare, belysning till alla akvarier som ingår i etapp 1.
Imorgon hoppas jag åtminstone hinna med att limma bakgrunder i de 8 små akvarierna.
Kommentar