Nu har igångsättandet av mitt första akvarium på många år startat ordentligt. (Hade ett när jag var liten).
Blev inspirerad av min bror som för något år sedan köpte ett 540 liters och införskaffade malawiciklider.
Jag slog för ett tag sedan till på ett Rubin 420 liters kit som djurmagazinet hade bra pris på.
Har sedan köpt in lite ytterligare saker:
- En Eheim 2252
- Ett par säckar biltema blästersand (den grövre sorten)
- 4 BTN-moduler (A,U,E,R) + ett 60 mm raster
- Svart silicon
- En mangroverot
- Två lavastenar
- Två tunna skivor frigolit som ska ligga mellan akvariet och bänken
Akvariekittet släpade jag hem för ett par veckor sedan och nu har jag precis fått hem modulerna och börjat sätta fast dem.
Här är de första bilderna från monteringen:
(Nästa gång jag tar kort ska det bli lite bättre bilder. Hade inte min kamera hemma, så jag fick knäppa korten med det jag hade till hands.)
Modulerna R (den till vänster) och A (hörnmodulen till höger) kommer att bli filtermoduler.
Idag ska jag försöka hitta filtermatta, lite mer silicon samt ett plaströr som jag kan använda till utblås i modulerna.
Innan helgen är slut vill jag ha modulerna klara så jag snart kan börja fylla det.
Blev inspirerad av min bror som för något år sedan köpte ett 540 liters och införskaffade malawiciklider.
Jag slog för ett tag sedan till på ett Rubin 420 liters kit som djurmagazinet hade bra pris på.
Har sedan köpt in lite ytterligare saker:
- En Eheim 2252
- Ett par säckar biltema blästersand (den grövre sorten)
- 4 BTN-moduler (A,U,E,R) + ett 60 mm raster
- Svart silicon
- En mangroverot
- Två lavastenar
- Två tunna skivor frigolit som ska ligga mellan akvariet och bänken
Akvariekittet släpade jag hem för ett par veckor sedan och nu har jag precis fått hem modulerna och börjat sätta fast dem.
Här är de första bilderna från monteringen:
(Nästa gång jag tar kort ska det bli lite bättre bilder. Hade inte min kamera hemma, så jag fick knäppa korten med det jag hade till hands.)
Modulerna R (den till vänster) och A (hörnmodulen till höger) kommer att bli filtermoduler.
Idag ska jag försöka hitta filtermatta, lite mer silicon samt ett plaströr som jag kan använda till utblås i modulerna.
Innan helgen är slut vill jag ha modulerna klara så jag snart kan börja fylla det.
Kommentar