960-lit. Tanganyika
Kollaps
X
-
-
Det är ju två Cyprichromis-honor som har lekt. Den ena har tydligen ätit up, eller spottat ut äggen men den andra har sina kvar - och tuggar duktigt!
Det vore ju för jädra fränt om man kunde knäppa en bild när hon släpper ut ynglen för första gången...
De kommer givetvis att försvinna på nolltid men har jag tur så kanske jag kan få någon bild på detta!
Här är några tuggbilder - suddigt men, ändå...Kommentar
-
haha ja hastigt och lustigt har jag tvärvänt och tänker göra SA med kakaduor i det karet Så kan det gå....
/HansKommentar
-
-
jo du det kan du ge dig på tänk dig blomkrukor vs rötter där rötterna fullständigt äter upp krukorna! eller ja, så är det tänkt iaf sen får vi se hur det slutar.. har tänkt bygga in krukorna i massa rötter och inte ha så mycket växter.
Eller så kör jag som det var tänkt från början, T i 54 och kakaduor i 45, den som lever får se
Kommer säkert en tråd om det så småningom!
/HansKommentar
-
Visst! Här är några stycken!
De är lite luriga att plåta just nu för dom är mycket tid i sin grotta och sticker bara upp då och då för att jaga bort fiskar i närheten. Det kan vara nåt fuffens på gång...
Vill tillägga att alla bilderna är på hanen förutom bild 1, där honan är främst.
Hanens fenor är lite luggslitna för det är i stort sett bara han som är ute och jagar inkräktare, och det är han som gräver. Han kommer hela tiden ut ur grottan med en skopa sand i munnen!Senast redigerad av Mats Bryzell; 05 August 2007, 23:00.Kommentar
-
Hanen är en aning mindre och smalare - men hade jag inte vetat detta från början (Nol-Kent visade mig) så hade jag nog inte kunnat säga vilken av dom som var vemKommentar
-
-
Jahaaa!
Jag tittade igenom de SENASTE bilderna utan att hitta några gardiner, så jag tänkte att det kanske var något sjukt smeknamn på en fisksort i ditt kar
Nu fick jag ju tvunget titta igenom bilderna tills jag hittade gardinerna, inte så dumma faktiskt.
Har det hänt något nytt det senaste???Kommentar
-
Nej inte mycket... Det är den där tuggande Cyprichromishonan som jag har ögonen på, jag vill gärna ta ett kort på henne när hon släpper ynglen - eller en liten filmsnutt.
Gracilisarna håller på som vanligt och de två största av vardera Marlieri och Transcriptus - alltså de fyra största, står och munhuggs.
Ocellatusarna gräver och mäter sig mot varandra vid snäckorna...
Alltså en helt vanlig dag i T-karet. Så fort det händer nåt spännande slänger jag upp lite bilder!Kommentar
Kommentar