960-lit. Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredd
    • February 2007
    • 3360

    hehe, jag låg läääänge i sägen inatt och funderade på fisk kombinationer i ett 960liters kar. Tanken var att jag skulle läsa någon novell bok i Svenskan, men det sket sig rätt myckethaha
    www.frfoto.tk

    Kommentar

    • Hans.Lindaker
      • April 2006
      • 1837

      Ursprungligen postat av fredd
      hehe, jag låg läääänge i sägen inatt och funderade på fisk kombinationer i ett 960liters kar. Tanken var att jag skulle läsa någon novell bok i Svenskan, men det sket sig rätt myckethaha
      haha! Jo det är en tanke man har lekt med ett par gånger

      /Hans
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18957

        Batty! Vänta tills sessorna tar ut första kullen...
        Jag har nya scenarier med fiskbesättningar och div. inredningsdetaljer i skallen typ en gång i timmen, fy fan vad många varianter man skulle kunna tänka sig, Phuooohh!
        Det grymma är att jag vet att det kommer många olika skeenden i det här karet. Som med allt annat så blir det förändringar och omstruktureringar allteftersom tiden går och om något år eller två kanske det ser helt annorlunda ut och med något annan besättning!
        Idag kånkade jag hem ett EHEIM 2080 Professional 3 som skall sättas till i storbaljan - och beställde en hel låda med 10-15 cm stora, svarta kolstenar samt en trave skiffersten - Här måste byggas avgränsningar och mycket fler rösen och gömställen.
        Det verkar som om ju större karet är desto mer brer de fiskar som bildar revir ut sig - till en viss gräns så klart - men man fattar vilka enorma områden som gäller i naturen när man ser fiskarna i min "lilla" balja.
        Snart blir det nya bilder och filmsnuttar!

        Kommentar

        • matte159
          • March 2007
          • 1147

          Ursprungligen postat av MaxB
          Snart blir det nya bilder och filmsnuttar!


          Jag längtar!!!
          Mvh
          Mathias
          Fotoalbum

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18957

            Jag med Matte! Men jag får vänta lite så att det finns nåt intressant att filma - det finns ju risk att det blir samma bilder och filmer om och om och om och om igen...

            Förresten Batt-mannen! Dina tretocephalus ser intressanta ut i artbeskrivningarna - hur är dom att ha i karet? Har ingen erfarenhet av dom själv.

            Kommentar

            • fredd
              • February 2007
              • 3360

              dom är himla fina Tretocephalus, men har hört från många att dom kan vara små terrorister i akvarium.
              Det verkar dock funka rätt bra i Battalions kar.
              www.frfoto.tk

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18957

                Ursprungligen postat av fredd
                dom är himla fina Tretocephalus, men har hört från många att dom kan vara små terrorister i akvarium.
                Det verkar dock funka rätt bra i Battalions kar.

                Ja, jag har inga planer på några här nu, men de ser verkligen sköna ut - det vore intressant att få studera dom lite "live" så att säga.

                Kommentar

                • matte159
                  • March 2007
                  • 1147

                  De såg ju ut som Frontossor. Är de kanske släkt?
                  Hade jag haft ett 960l hade jag nog velat ha ett stim frontossor.
                  Finns det kanske något roligt smeknamn för dessa också?. Så fort jag ser "Comp-isarna" så börjar jag flabba, varje gång!!!
                  Mvh
                  Mathias
                  Fotoalbum

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18957

                    Ursprungligen postat av matte159
                    De såg ju ut som Frontossor. Är de kanske släkt?
                    Hade jag haft ett 960l hade jag nog velat ha ett stim frontossor.
                    Finns det kanske något roligt smeknamn för dessa också?. Så fort jag ser "Comp-isarna" så börjar jag flabba, varje gång!!!

                    Frossor eller Tossor kanske?

                    Kommentar

                    • matte159
                      • March 2007
                      • 1147

                      Frossor!!!!!
                      Hihihihihihihihihihiihihihihihihihih!!!!
                      (Ahh, jag måste vara övertrött)
                      Mvh
                      Mathias
                      Fotoalbum

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18957

                        Ursprungligen postat av matte159
                        Frossor!!!!!
                        Hihihihihihihihihihiihihihihihihihih!!!!
                        (Ahh, jag måste vara övertrött)
                        Frotté-trosor... Nej, snacka om att vara trött, pheeew.... Glöm!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18957

                          Det där med stora revir... I 80-litersburken med Marlieri går det ju två stora, ett par, och så är det två mindre som är drygt 3 cm. De små har hittat varandra och gräver nu tillsammans ut under en sten.
                          Fick en enminuterssnutt på den stora jäkeln som tar en liten runda. Man anar partnern i grottan och så syns de små simma förbi också.
                          Hur det här skall gå för de mindre återstå att se - jag får nog plocka ur dom vad det lider...

                          Kommentar

                          • fredd
                            • February 2007
                            • 3360

                            treton är nog den snyggaste tanganyika cikliden faktist, sen första gången jag såg den har den fastnat i huvvet . Hade varit kul som satan å testa det nångång.
                            www.frfoto.tk

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18957

                              Ursprungligen postat av fredd
                              treton är nog den snyggaste tanganyika cikliden faktist, sen första gången jag såg den har den fastnat i huvvet . Hade varit kul som satan å testa det nångång.
                              Japp, håller med! Vem vet... snart... fler baljor...?

                              Kommentar

                              • fredd
                                • February 2007
                                • 3360

                                hehe här hemma är det fullt typ . när jag får samlat lite pengar ska jag byta mina små kar mot större, sen har jag verkligen noll space kvar till kar över 50liter.
                                www.frfoto.tk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...