två projekt, Tanganyika och SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hans.Lindaker
    • April 2006
    • 1837

    #31
    jahapp då var det vattenfyllt och igång

    Första känslan när man ser karet utan alla "klippor" är njae. Men det kommer nog ändras när man stoppar i lite toppstenar och fiskarna gräver och det kommer snäckor i..

    Tänkte åka och handla mer skiffer i morgon och ev stoppa i fisken då också.

    Ja, vad tycker ni?

    /Hans

    Edit: bilderna glömde jag
    Bifogade filer
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

    Kommentar

    • Idrok
      • January 2006
      • 111

      #32
      Onekligen kalt. Men jag tror på dig. Lite sten och snäckor - och kanske fisk... Så händer det grejor!
      /Mikael
      Los blogg la Aquaristica
      Elektronisk musik

      Kommentar

      • Hans.Lindaker
        • April 2006
        • 1837

        #33
        Jodå som dom skulle sagt "over there": "Just have a little faith"

        /Hans
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18957

          #34
          Sesådärja... så var det folk som tyckte jag hade stensoppa i karet... Nja, skämt åsido - jag har gjort just den här grejen några gånger och vet precis hur det blir. Skitsnyggt.

          Med lite grävande snäcklekare i det här så ser det annorlunda ut för var dag som går. Och skulle du haft jullar och liknande i så hade de fullkomligt rensat grottsystemen - det tror jag iofs inte att snäcklekarna gör utan dom kommer nog att koncentrera sig på sanden just precis runt snäckorna.

          Nu skall det bli oerhört spännande att se fortsättningen. Keep up the good work!!!

          Kommentar

          • Vic
            • November 2006
            • 1533

            #35
            Riktigt nice kommer det bli!
            Ang. kalkstenen, bör det inte gå att hamra ner den i mindre bitar?
            Mvh Viktor


            Apistogramma för hela slanten!

            Kommentar

            • fredd
              • February 2007
              • 3360

              #36
              jag tror det kan bli riktigt schysst, hade tyckt det var kul om vi säger att man hade byggt det så, bara att man hade haft det lit ehögre och mer sand, och sen haft jullar i. Hahha fick precis en ide till ett nytt julle kar, inte bra nu när jag sålt jullarna:P
              www.frfoto.tk

              Kommentar

              • Hans.Lindaker
                • April 2006
                • 1837

                #37
                Nu har jag lagt i lite mer skiffer. Vart en jävla skillnad! La ner snäckorna jag hade i stora karet som ingen använder. Men kom på att det är nog bättre att använda multisarnas gamla snäckor. Kommer inte få ut dom annars

                Återkommer när fiskarna är i!

                /Hans
                Bifogade filer
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

                Kommentar

                • Hans.Lindaker
                  • April 2006
                  • 1837

                  #38
                  kan säga att jag är väääldigt sugen på att testa ett par transcriptusar

                  /Hans
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18957

                    #39
                    Ursprungligen postat av battalionP
                    kan säga att jag är väääldigt sugen på att testa ett par transcriptusar

                    /Hans


                    Åååhhh, dom är så fina! Jag köpte Fredds transor, två riktigt feta rackare och två mindre. Dessa är riktigt snyggt färgade med rejala svarta fält - mer svart än "grundfärg" så att säga. Riktigt roliga att studera är dom också!

                    Edit; Karet ser najs ut!
                    Senast redigerad av Mats Bryzell; 17 August 2007, 13:14.

                    Kommentar

                    • felix_ragnar
                      • August 2006
                      • 1424

                      #40
                      Håller med MaxB riktigt snyggt kar. Ska bli kul och se bilder sen när invånarna har börjat gräva och dona
                      Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




                      Kommentar

                      • Hans.Lindaker
                        • April 2006
                        • 1837

                        #41
                        TACK alla för allt beröm! Kom på att jag har glömt bort att tacka

                        Ursprungligen postat av MaxB
                        Åååhhh, dom är så fina! Jag köpte Fredds transor, två riktigt feta rackare och två mindre. Dessa är riktigt snyggt färgade med rejala svarta fält - mer svart än "grundfärg" så att säga. Riktigt roliga att studera är dom också!

                        Edit; Karet ser najs ut!
                        Jo jag vet att du köpte hans transor, jag är stammis i din tråd Dom är riktigt fina!! tror nog fan att jag ska testa ett par! går det så går det...
                        Tror ni jag måste ändra nånting för deras skull? Eller kommer dom bara hålla till i tunnlarna så jag aldrig får se dom?
                        Jaja det är ett senare problem, innan jag bestämmer mig för såna så får multisarna gå där själva och jag ska troligtvis göra klart mitt andra projekt också!

                        Har nu tagit ur dom gamla snäckorna och ska precis ta och stoppa i dom gamla, med multisarna i.. Blir första gången jag koppar i ett par snäckskal

                        /Hans
                        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18957

                          #42
                          Om du skall ha både transor och multisar i karet så kan jag garantera dig att transorna inte kommer att vara så himla många sekunder i grottorna under sanden utan väldigt nära multisarna och vilja köra bort dessa

                          Jag har aldrig sett så griska jullar som fredds feta lekpar. Dom är nere i sin favritgrotta max 15 sekunder i taget, sedan ut och kolla läget igen.

                          I mitt senaste inlägg i min tråd har jag lagt upp en liten kort filmsnutt på Ocellatusarna. I en sekvens ser man hur en av de tykna små transorna (inte paret alltså) står och retar en av Ocellatusarna.

                          Kommentar

                          • Hans.Lindaker
                            • April 2006
                            • 1837

                            #43
                            hmm, för mig som är van med " rikssvenska" och inte göteborska hur menar du med griska? aggresiva eller bara retfulla??
                            Jag kan tyvärr inte se din film, kan bara se två sekunder i taget sen är det stopp i ca 30. Inte så kul kanske funkar bättre ikväll!

                            Ja nu har multisarna kommit ut ur snäckorna och ser ut att ha klarat flytten bra! Än så länge står dom mest vid sina snäckor.. Kommer knäppa lite kort senare när dom börjar röra sig lite mer, och gräva

                            Ska nu börja med mitt andra projekt!
                            den snart tomma 45 litaren ska förvandlas till SA med Kakaduor Ska börja med att tömma karet för att sedan måla 2 rutor!
                            Räknar med att målningen är klar på söndag.

                            Återkommer med fler bilder senare!!

                            /Hans
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

                            Kommentar

                            • felix_ragnar
                              • August 2006
                              • 1424

                              #44
                              Mer bilder, ser verkligen fram emot ditt nya projekt
                              Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




                              Kommentar

                              • Hans.Lindaker
                                • April 2006
                                • 1837

                                #45
                                tänkte posta en lite film.. Men hur f*n gör man dom mindre??? Såg at du, max postat flera 5 min filmer på youtube.. när jag skulle posta min 3 minfilm på 300 mb så var den för stor... så hur gör man nu???

                                Här kommer lite bilder så länge

                                /Hans
                                Bifogade filer
                                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

                                Kommentar

                                Arbetssätt...