Helt okunnig om Asien, men finns det inga roliga Ciklider eller nå't?
Projekt - Asien
Kollaps
X
-
Det finns inte många ciklider i Asien och de som finns där lever i andra miljöer än de vanliga asiatiska fiskar som man förknippar med en Asienbiotop.
Etroplus maculatus och Etroplus canarensis är två relativt små och fredliga asiatiska ciklider, men de delar inte livsmiljö med såna fiskar som guramis, rasboror och barber, utan lever i snabbrinnande vatten och/eller bräckvatten."The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans
any more than black people were made for whites
or women for men." - Alice WalkerKommentar
-
-
Det finns inte många ciklider i Asien och de som finns där lever i andra miljöer än de vanliga asiatiska fiskar som man förknippar med en Asienbiotop.
Etroplus maculatus och Etroplus canarensis är två relativt små och fredliga asiatiska ciklider, men de delar inte livsmiljö med såna fiskar som guramis, rasboror och barber, utan lever i snabbrinnande vatten och/eller bräckvatten.Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.
Kommentar
-
Fast det finns andra fina och spännande fiskar i Asien. Bettorna, botiorna, dvägkulfisken, rengbågsfiskar, killis."The animals of the world exist for their own reasons.
-
Kommentar
-
"The animals of the world exist for their own reasons.
-
Kommentar
-
-
-
Är det bara kampfiskar i den eller något mer?Kommentar
-
Tack så mycket
Det ska även vara 4 små blåbandede tigerräkor, men jag har inte sett någon av dem sen dag ett, så antingen är de jätteduktiga på att gömma sig eller så har de dött
Akvariet är ganska nystartat (knappt 3 veckor) så jag får vänta en eller två veckor till innan jag skaffar ett stim boraras briggitae. Ska nog även skaffa fler räkor sen."The animals of the world exist for their own reasons.
-
Tack så mycket
Det ska även vara 4 små blåbandede tigerräkor, men jag har inte sett någon av dem sen dag ett, så antingen är de jätteduktiga på att gömma sig eller så har de dött
Akvariet är ganska nystartat (knappt 3 veckor) så jag får vänta en eller två veckor till innan jag skaffar ett stim boraras briggitae. Ska nog även skaffa fler räkor sen.Kommentar
-
Kommentar