Okej! Mina kakaduciklider har kvar sina rom och nu har det gått 2 dagar sen dom lekte, så antar snart att det är larver inne i grottan.
MVH/Freddan
Jag räknade inte så himla noga men jag tror det tog 5-6 dagar från lek till att jag såg ynglen - men jag är osäker på antalet dagar... Sedan vet jag inte heller om det är någon skillnad på "ruvningstiden" mellan våra varianter.
Men, hoppas dina fixar det denna gången - det är ju alltid kul att se när de vallar sina små.
Nu är mina Borelli kraftigt på gång och hannen uppvaktar honan som en dåre, och hon är med på noterna ibland men inte alltid, vilket gör honom lite arg. Så därför kommer det ännu en brud till honom idag, så han har 2 brudar att uppvakta.
Hur går det för dina Borelli? Någon ny lek på gång?
MVH/Freddan
Ja, det är det nog. De tre honorna har intagit ungefär samma positioner som när karet var nystartat. Hanen åker omkring och kollar på dom och väntar in rätt tillfälle. Just nu är det alltså ganska lugnt och det råder en gemytlig stämning i baljan.
Han har inte gått i idé iallfall för han svarade på ett PM från mig tidigare idag. Jag laddar själv inför auktionen imorgon med och räkor står högst upp på listan att få med hem. Får gå upp tidigt imorgon då mats beställt lite firrar utav mig.
Oj, där för sa jag mig
MVH/Freddan
Ursprungligen postat av ansjo
Han laddar nog inför auktionen i morgon, Mats svarade inte ens i telefonen innan idag när jag ringde!
Jag är här ... typ en sekund till - skall ju, som sagt, upp imorrn och ha en field-day på auktionen! Troffar skall köpas och det skall bli gôtt att installera fisk i morgon kväll!
Jag är här ... typ en sekund till - skall ju, som sagt, upp imorrn och ha en field-day på auktionen! Troffar skall köpas och det skall bli gôtt att installera fisk i morgon kväll!
Kommentar