220-liters ögongodis - tips tack!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • perfetto
    • March 2008
    • 1593

220-liters ögongodis - tips tack!

Funderar på att dra igång även mitt "gamla" akvarium igen. Det är ett 220-liters avlångt och ganska lågt sådant. Cirka 160 cm långt, men bara 40x40 i djup o bredd.

Tänker mig ett vackert inrett akvarium med vit sand, mörk bakgrund, och fina växter. Fiskeriet bör vara mindre och färgglad stimfisk med några enstaka större fiskar kanske.

Tipsa mig om fisksorter som kan trivas i en växtrik (inte tätsnårigt) miljö med lite stenar och någon eller några rötter med sand som bottensubstrat.

Det blir ganska mycket simyta, men inte större totalmängd vatten än 220 liter då.

Som sagt - jag vill skapa en estetiskt tilltalande vattenvärld i det karet : )
  • Aleks
    • February 2009
    • 145

har ett stort stimm (ca 38st) Trigonostigma espei i mitt växtkar och dom är kanon simmar alltid i stim fina färger med!
    60L Projekt Växt
    102L Sällskap + Växt.
    240L Ombyggnad till ciklid

Kommentar

• perfetto
      • March 2008
      • 1593

Tackar för tipset

"Svåra romätare" stod det i beskrivningen....hmm....har du lyckats klara rom och yngel i ditt kar utan yngelkasse eller andra åtgärder?

Kommentar

• Guppy_ciklid
        • January 2009
        • 293

endlers guppy är lätt odlade och trivs även i trånga onch små akvarim
        men de stimmar ej
        Även fast jag är jätte o aktiv, så är jag zoopets topp 50 mest igänkända

Kommentar

Arbetssätt...