munstycke till duschen

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dutten
    • December 2003
    • 183

munstycke till duschen

jag har tänkt och skaffa ett munstycke som man kopplar så duschen och en vanlig trängårdsslang så jag slipper springa med massa hinkar.
    nån mer som gjort så här?
    vad tror ni ett sånt munstycke kan kosta?
  • swetrot
    • April 2003
    • 966

Hej jag har gjort så, men inte från duschen utan från en vanlig vattenkran som jag satt en snabbkoppling på. Jag ansluter slangen (med motsvarande snabbkoppling på) den när jag skall fylla på i akvariet, under annan tid fungerar kranen precis som vanligt. Jag köpte slang och kopplingar på Jula och vill minnas att jag betalade c:a 150:- för ett färdigt kit.

Kommentar

• Oscar Cederqvist
      • November 2002
      • 6546

Jag har gjort till dusch slangen. Fick köpa två kopplingar, en till slangen i plast(vanlig slang koppling) och en i metal till duschslangen. Det kostade nog knappt en hundring på Lantmännen eller vad det nu heter.
      Oscar Cederqvist

Kommentar

• Dutten
        • December 2003
        • 183

Ursprungligen skickat av Oscar Cederqvist
        Jag har gjort till dusch slangen. Fick köpa två kopplingar, en till slangen i plast(vanlig slang koppling) och en i metal till duschslangen. Det kostade nog knappt en hundring på Lantmännen eller vad det nu heter.
        jo, men jag har tänkt och koppla bort hela duschslangen i stället för att ta bort "duschkranen" som du har gjort...

Kommentar

• Nicke Lilltroll
          • February 2004
          • 730

Ett råd om du vill komma billigt undan.

Jag köpte en koppling som man sätter fast där man har duschslangen. Du tar alltså bort den och sätter dit slangen istället. Det kastade mig max 20:- för den kopplingen och finns på de flesta bygg eller trädgårdsbutiker. Du behöver en slangklämma också men det är också jättebilligt. Tror min kostade 8:- eller nåt sånt.
          720 liter Sällskap (Skalarer, Kongotetra, Svärdbärare, Corydoras, Ancistrus mm)
          54 liter Paletter

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=156977

Kommentar

• Dutten
            • December 2003
            • 183

Ursprungligen skickat av Nicke Lilltroll
            Ett råd om du vill komma billigt undan.

Jag köpte en koppling som man sätter fast där man har duschslangen. Du tar alltså bort den och sätter dit slangen istället. Det kastade mig max 20:- för den kopplingen och finns på de flesta bygg eller trädgårdsbutiker. Du behöver en slangklämma också men det är också jättebilligt. Tror min kostade 8:- eller nåt sånt.
            vad ska jag med slangklämman till??

Kommentar

• Nicke Lilltroll
              • February 2004
              • 730

För att spänna fast slangen på kopplingen. Den köper du på samma ställe. Kopplingen ska stoppas in i slangen och klämman måste du ha för att inte slangen ska hoppa av när du sätter på vattnet.
              54 liter Paletter

Kommentar

• gugges
                • May 2003
                • 893

Själv kör man med en sån här...

http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=819&iItemId=19585

Funkar kanon och passar direkt på och jag slipper labba med kranen
                Guardians Of Catfish - www.goc.se

Kommentar

• Nicke Lilltroll
                  • February 2004
                  • 730

Jag föredrar att byta slangarna för då slipper man alla specialkopplingar i badrummet när de inte ska användas.
                  54 liter Paletter

Kommentar

• Dutten
                    • December 2003
                    • 183

hur gör ni när ni ska tömma ur vatten då?
                    sätter ni ena änden i akvariet och suger i andra änden?

Kommentar

• Mohlén
                      • January 2004
                      • 273

Köp en hävert! Kolla bifogade länken, snabbt och enkelt att byta vetten med så slipper du smaka på vattnet! :P
                      http://www.pwss.nu/product.asp?intProdID=666

Kommentar

• Rydström
                        • February 2004
                        • 107

smaka på vattent? du behöver inte suga tills vattnet kommit ända till den ändan. Sug till ordentligt en gång så kommer vattnet efter ett par tre sekunder. Funkar bra med vanlig vattenslang.
                        men köp en häver och koppla på den vanliga slagen så kan du slamsuga samtidigt. Så gör jag och det funkar perfekt.

Kommentar

• kia
                          • August 2003
                          • 366

Så här gör jag:

* Kopplar slangen till duschen.
                          * Placerar slangen till akvariet.
                          * Sätter på kranen och låter det rinna några liter till akvariet. (Tänk på att slangen sitter fast så att den inte "rymmer" från akvariet när du spolar i vattnet, då får du allt vatten på golvet. Tips från erfaren )
                          * Kopplar bort slangen från duschen.
                          * Det blir ett rejält baksug så vattnet börjar rinna baklänges från akvariet.

Nybörjare, Nivå II .
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=121760
                          "Den som inte gör några misstag gör vanligtvis ingenting alls".

Kommentar

• Dutten
                            • December 2003
                            • 183

Ursprungligen skickat av Rydström
                            smaka på vattent? du behöver inte suga tills vattnet kommit ända till den ändan. Sug till ordentligt en gång så kommer vattnet efter ett par tre sekunder. Funkar bra med vanlig vattenslang.
                            men köp en häver och koppla på den vanliga slagen så kan du slamsuga samtidigt. Så gör jag och det funkar perfekt.
                            passar den häverten på en vanlig trädgårdsslang?

Kommentar

• fredrikakesson
                              • November 2003
                              • 1363

HEj
                              Jo den passar.Men det brukar läcka lite så jag lindar en disktrasa runt skarven så går det bra
                              Fredrik

Kommentar

Arbetssätt...