Jag var och köpte ett 375L förra helgen och igår sålde jag mitt 152L som fick ge plats för det stora.
Jag kommer köra med ett fluval 405 filter till det. Det måste väll funka eller?
Tanken är att ha dvärgciklider och lite malar i karet och rödmunstetror.
Kan man ta tex 5-10 tetror och kanske 2 vandliga malar som startfisk?
Tanken är sen att som andra fisk ner i baljan vara antingen kakadua eller bolivianskfjäril. Om jag läst rätt ska det vara ganska tacksamma första ciklider. Sen vet jag inte riktigt vad som kan tänkas passa med dom fiskarna i framtiden men det är iallafall planen sålänge.
Inredningen i karet är tänkt med Red moor rötter och skiffersten sen mycket växter. Är jag helt ute och snurrar med dom tankarna?
Ja kom gärna med förslag eller tankar kring det. Imorgon bär det av för att kolla runt i Kalmars affärer och spana in vad som finns, köpa pump och kanske någon rot osv.
Sen blir det äntligen dax att börja pilla med baljan.
Tacksam för alla tipps o så
Jag kommer köra med ett fluval 405 filter till det. Det måste väll funka eller?
Tanken är att ha dvärgciklider och lite malar i karet och rödmunstetror.
Kan man ta tex 5-10 tetror och kanske 2 vandliga malar som startfisk?
Tanken är sen att som andra fisk ner i baljan vara antingen kakadua eller bolivianskfjäril. Om jag läst rätt ska det vara ganska tacksamma första ciklider. Sen vet jag inte riktigt vad som kan tänkas passa med dom fiskarna i framtiden men det är iallafall planen sålänge.
Inredningen i karet är tänkt med Red moor rötter och skiffersten sen mycket växter. Är jag helt ute och snurrar med dom tankarna?
Ja kom gärna med förslag eller tankar kring det. Imorgon bär det av för att kolla runt i Kalmars affärer och spana in vad som finns, köpa pump och kanske någon rot osv.
Sen blir det äntligen dax att börja pilla med baljan.
Tacksam för alla tipps o så
Kommentar