Flytt av två akvarier..

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vordf
    • May 2010
    • 106

Det var en jäkla rea du!

En fråga till tråden. Varför ska man använda sig av plastpåsar vid längre transporter? Om man använder hink- eller varför inte en kylbox som den är så har man ju möjlighet att syresätta vattnet vilket inte är lika enkelt i en hemmammiljö - alla har ju inte tillgång till syrgas eller tryckluft.. Kommer själv att göra en flytt vad det lider?
    460L Amerika

Kommentar

• hannesc
      • December 2009
      • 13085

Ursprungligen postat av Föllförfisk
      Det ena är ett ytterfilter. Köpte en 30 liters back jag tänkte ha filtermaterialet i, samt troligen en hel del av växterna oxå. Tänkte ha en del vatten däri. Och då o då öppna backen o "ösa över vatten" på filtermaterialet, tänkte att det kanske blir lite syre däri då om det händer ngt med vattnet då och då. Typ stanna halvvägs o ösa lite?
      Micke på DM var inte där tyvärr, så de vågade inte ge mig nån frigolitlåda.
      Blev såå sugen de sålde små nanoakvarer, för var det 895kr? Jättesöta verkligen! Har tyvärr glömt vad de hette, fanns i olika färger. Var nån rea, kostade egentligen 15995 tror jag. De hade oxå Fluval Edge(?) för 1195 tror jag det var. Ojoj, så sugen man blir!
      Jag köpte två små "kylväskor i tyg, på Rusta, samt att jag har en större här hemma. Får hoppas att det funkar. Fiskarna åker ju i bilen, så får hålla bra temp i bilen och hoppas de inte blir för kalla, samt ev ha varmvattenflaskor med.

haha den lilla kuben som stod på hörnet i kassan har jag gjort. men sen har jag itne vatt nere på länge på DM så den hade förfallit lite. massa trådalger. men jag städade den lite när jag var nere sist.

Kommentar

• Föllförfisk
        • April 2010
        • 620

Jaså? hade du det? Såg fint ut nu har jag för mig! Däremot ett av karen vid ingången, var totalt ogenomskinligt, vet inte vad som hade hänt där! Dax för dig o göra ett ryck?!

Kommentar

• hannesc
          • December 2009
          • 13085

vilket av det? det med massa växter o alger? det var ett aquascape som en kille utanför stan skulle ta hand om. o sen har han inte gjort det. Co2 tog slut o då expolderade algerna. har haft jätteproblem med att få bort det sen. men jag jobbar på det :P

Kommentar

• Föllförfisk
            • April 2010
            • 620

Vad som var i akvariet såg jag inte.. Hihi, så illa var det..! Kollade inte ens så nog varför det inte gick att se in, bara konstaterade att där var ett akvarie som INTE såg kul ut!

Kommentar

• Föllförfisk
              • April 2010
              • 620

Nu har jag flyttat! Fick tyvärr bara med mig det lilla karet, insåg att det blev för stort projekt, som var för dåligt planerat. Men jag hittade två kerri-tetra yngel! Lustitt, jag tycker inte ens de verkar må så bra, men ynlar av sig då o då gör det. jag flyttade med dem små såklart, och än så länge har jag sett ett utav dem. Är tvärtrött, sov bara två timmar natten till idag, sen upp till nya jobbet. Så nu ska jag nanna så jag är piggare imorrn hoppas jag!

Kommentar

Arbetssätt...