Småkryp som låter på nätterna

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tant Nancy
    • April 2002
    • 5407

När du skrev till Lars-Åke, talade du verkligen om att de var vattenlevande???
    MvH
    Tant Nancy
    www.gladafisken.aqualogen.se
    Mitt fotogalleri
    Dagbok
    Min zoon

Kommentar

• Shar
      • March 2005
      • 6

Tant Nancy : Självklart. Det vet han.

Det enda jag är intresserad av just nu är hur jag kan bekämpa problemet.

PS. Jag ska spela in ljudet på dem i natt och lägger upp den imorgon.

Kommentar

• C.Ciklid
        • February 2005
        • 12055

Prova att koka sand/grus och det du har i som tex. sten m.m. Släng alla växter och skrubba akvariet grovt. Gör likaså med de delar till pump. Byt filter. Jag fick göra denna rajd när mitt akvarium invaderades av sniglar. Hjälpte i alla fall mig.
        //Camilla
        De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

Kommentar

• fredrikakesson
          • November 2003
          • 1363

Finns det ingen typ av gift du kan köra.Dom brukar ju behandla sjöar som man vill plantera in regnbåge med nått medel.Tror det heter rotenon (stavning??).
          Fredrik

Kommentar

• ivan
            • September 2002
            • 135

Låter jobbigt men först måste du få reda på va det är för att senare kunna undersöka saken bättre. Man kanske borde stoppa ner ett par praktbotier to do the job.

Kommentar

• Åke K
              • December 2004
              • 74

Rotenon tar både fiskar och insekter så det funkar kanske, frågan är om du som privatperson kan få tag i det och var. Att jag inte är säker på att det fungerar beror på att rotenon blockerar gälarna och buksimmare har inga gälar, dom simmar upp till ytan och andas atmosfärisk luft. Det verkar som om du redan rensat ordentligt men att dom kom tillbaka. Då är antingen äggen motståndskraftiga eller så får du in djuren igen. Använder du levande foder och i så fall var får du tag i detta?

Kommentar

Arbetssätt...