Fått yngel vad göra nu?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • thatshot
    • October 2007
    • 3

Fått yngel vad göra nu?

ja vi har precis hittat 2 yngel i stora 180 liters karet, vi tänkte flytta över de till lilla karet på 56 liter jusst för att de inte ska bli uppätna (småfiskar där i) . Men gör vi rätt då, vad krävs i vattenväg, kan man bara sätta i dom i lilla utan att vänja dom vid vattnet?
  • danneregner
    • October 2006
    • 1347

ta en fryspåse och lägg dom i och gör som när du köpt nya fiskar
    Diskus

Kommentar

• MrN
      • January 2008
      • 79

ta en fryspåse stoppa in dom i frysen sen tar du ut dom när dom blivit lite större om nån månad tina i micran i 15 min sen in i akvariumet igen.
      tror inte det fungerar men dumt att chansa..

Kommentar

• thatshot
        • October 2007
        • 3

Ursprungligen postat av MrN
        ta en fryspåse stoppa in dom i frysen sen tar du ut dom när dom blivit lite större om nån månad tina i micran i 15 min sen in i akvariumet igen.
        tror inte det fungerar men dumt att chansa..
        ja du.. skoj hörrö ehh njet

Kommentar

• vronkan
          • October 2007
          • 160

Vad är det för yngel? När jag flyttade på mina platy yngel så satte jag dom i en glassbunke som jag satte lite vatten från det stora och sen koppade jag in dom precis som när man köper fiskar. 7 av 8 yngel överlevde. Det som dog var antingen guldbarb eller briljanttetra.

MVH Veronica

Kommentar

• tobias.nero
            • January 2008
            • 384

När jag fick mina yngel så köpte jag en "yngelkasse", det är typ en bur av nät som dom kan simma i utan att bli uppätna.
            MVH /Tobias

Kommentar

• tobias.nero
              • January 2008
              • 384

Och grattis föresten, visst är det kul
              MVH /Tobias

Kommentar

• vronkan
                • October 2007
                • 160

Jo det är alltid kul med yngel. Glömde skriva att jag flyttade ynglena till ett 60 liters akvarium som jag startat upp ett par veckor tidigare. Har tom ett yngel kvar i det stora som har lyckats gömma sig när jag försökt att fånga det och det har växt mer än dom jag har flyttat på . Har man tillräckligt med växter som dom kan gömma sig i så kan man även låta dom gå kvar.

Du sa aldrig vad det var för yngel du fått men grattis till dig med

Kommentar

• bessa
                  • October 2007
                  • 266

Dett är jätte viktigt till <b>Thatshot</b>. JAg hade fått palatyyngel som jag a i i mitt yngelkar tillsammans med 1 paltyyngel på ca 1 cm och det började äta upp domm... JAätte hemskt att se och inte kunna göra nått (jag fick upp ganska många men dom so redan va döda.... BLUÖÖÖÖ )
                  Katt +Fisk = Älskade

Kommentar

• Uddaveka
                    • June 2007
                    • 431

Vad är det för småfiskar? Många fiskar (t.ex guppy) ser yngel som utmärkt levande foder.

Men GRATTIS!!! Visst är det kul?! Jag har ett yngelakvarium på 40 liter med 4 små yngel. Tänk på att yngel har en färdighet i att simma in i pumpen.

Lycka till!
                    ~Love animals~
                    Kramar Sofia
                    160l, 100l, 54l, 40l

Kommentar

• tobias.nero
                      • January 2008
                      • 384

Ursprungligen postat av vronkan
                      Du sa aldrig vad det var för yngel du fått men grattis till dig med
                      Jag fick några platybebisar, men lyckades bara rädda en liten stackare. De andra fiskarna kalasade på dom andra till dess att jag hann köpa min yngelkasse
                      MVH /Tobias

Kommentar

Arbetssätt...