ja vi har precis hittat 2 yngel i stora 180 liters karet, vi tänkte flytta över de till lilla karet på 56 liter jusst för att de inte ska bli uppätna (småfiskar där i) . Men gör vi rätt då, vad krävs i vattenväg, kan man bara sätta i dom i lilla utan att vänja dom vid vattnet?
Fått yngel vad göra nu?
Kollaps
X
-
-
Vad är det för yngel? När jag flyttade på mina platy yngel så satte jag dom i en glassbunke som jag satte lite vatten från det stora och sen koppade jag in dom precis som när man köper fiskar. 7 av 8 yngel överlevde. Det som dog var antingen guldbarb eller briljanttetra.
MVH VeronicaKommentar
-
När jag fick mina yngel så köpte jag en "yngelkasse", det är typ en bur av nät som dom kan simma i utan att bli uppätna.MVH /TobiasKommentar
-
-
Jo det är alltid kul med yngel. Glömde skriva att jag flyttade ynglena till ett 60 liters akvarium som jag startat upp ett par veckor tidigare. Har tom ett yngel kvar i det stora som har lyckats gömma sig när jag försökt att fånga det och det har växt mer än dom jag har flyttat på . Har man tillräckligt med växter som dom kan gömma sig i så kan man även låta dom gå kvar.
Du sa aldrig vad det var för yngel du fått men grattis till dig medKommentar
-
Dett är jätte viktigt till <b>Thatshot</b>. JAg hade fått palatyyngel som jag a i i mitt yngelkar tillsammans med 1 paltyyngel på ca 1 cm och det började äta upp domm... JAätte hemskt att se och inte kunna göra nått (jag fick upp ganska många men dom so redan va döda.... BLUÖÖÖÖ )Katt +Fisk = Älskade
Kommentar
-
Vad är det för småfiskar? Många fiskar (t.ex guppy) ser yngel som utmärkt levande foder.
Men GRATTIS!!! Visst är det kul?! Jag har ett yngelakvarium på 40 liter med 4 små yngel. Tänk på att yngel har en färdighet i att simma in i pumpen.
Lycka till!~Love animals~
Kramar Sofia
160l, 100l, 54l, 40lKommentar
-
Kommentar
Kommentar